dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Villanueva Gómez, MIguel Angel |
dc.contributor.author |
Sànchez Ramos, Rodrigo |
dc.date |
2011-06-29 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/14969 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Educació especial::Educació de discapacitats |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Formació professional |
dc.subject |
People with disabilities -- Vocational education |
dc.subject |
Adaptació curricular |
dc.subject |
Mobilitat reduïda |
dc.subject |
Formació Professional |
dc.subject |
Autonomia |
dc.subject |
Laboratori |
dc.subject |
Competències professionals |
dc.subject |
Autoconfiança |
dc.subject |
Hemiparèsia |
dc.subject |
Discapacitats -- Formació professional |
dc.title |
Adaptació curricular per a alumnes amb mobilitat reduïda del CFGM de Laboratori |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
La presència en el CFGM de Laboratori d’un alumne amb la mobilitat reduïda significativament enmig cos (hemiparèsia), planteja adaptar la totalitat dels procediments inclosos en el dossier de pràctiques del Crèdit 1, Operacions Bàsiques de Laboratori, amb l’objectiu que pugui desenvolupar-lo de manera autònoma i ser avaluat sota els mateixos criteris que la resta de l’alumnat. La raó principal és que proporciona les principals eines que s’utilitzaran al taller al llarg de tot el cicle i en el futur àmbit laboral.
Aquest treball ha permès reflexionar sobre les competències i habilitats pròpies d’un tècnic de laboratori, molt relacionades amb la manipulació, i donar una nova mirada al contingut de les pràctiques.
La idea és adoptar tot tipus d’eines per la nostra adaptació sota criteris de senzillesa, cost reduït, viabilitat de les mesures, possibilitat d’extensió de les solucions triades a la totalitat de l’alumnat i, evidentment, aplicabilitat directa a l’entorn laboral.
Gran part de l’adaptació es farà a través d’utillatges senzills que tindran la funció de fixar i ajudar a subjectar els estris dels experiments i que li permetran plena autonomia per desenvolupar-los. L’altra part es durà a terme mitjançant simuladors virtuals, l’ús dels quals està àmpliament estès en el món laboral per l’estalvi de temps i diners que suposa, i que esdevenen una eina molt útil per a la generalitat de la classe com a feina prèvia abans no s’entra al laboratori.
Més enllà, es pretén assolir objectius més ambiciosos des del punt de vista de la integració, tant educativa com laboral, de col·lectius desafavorits, així com la millora en l’autonomia i autoconfiança de la pròpia alumna.
No sent aquest un cas aïllat, s’espera que el material elaborat pugui ser aplicat per d’altres docents i que confirmin la seva validesa, ja que malgrat haver obtingut resultats satisfactoris en molts casos, no s’ha tingut ocasió d’aplicar la totalitat de les solucions desenvolupades. |