dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Rodríguez Galán, Rafael Alfonso |
dc.contributor.author |
Herrero Abellanas, Guillem |
dc.date |
2011-06-29 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/14925 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Psicologia de l'educació::Orientació a l'estudiant. Tutors i tutoria |
dc.subject |
Tutors and tutoring |
dc.subject |
Pla d’Acció Tutorial |
dc.subject |
Adolescència |
dc.subject |
Dinàmiques de grup |
dc.subject |
Entrevistes individuals |
dc.subject |
Recursos |
dc.subject |
Auto coneixement |
dc.subject |
Orientació tecnologia |
dc.subject |
Tutors i tutoria (Educació) |
dc.title |
Les tutories a secundària; temes, recursos i organització |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
Treball que tracta sobre les tutories a secundària, fent un estudi sobre les funcions del
tutor i la organització dels centres dins del marc legal de Catalunya, cercant recursos que
poden ser útils per als tutors i analitzant la programació del Pla d’Acció Tutorial del centre
on s’han realitzat les pràctiques, amb la finalitat d’aportar-hi millores.
El treball s’estructura de la següent manera:
Es comença fent una introducció on s’analitza el marc normatiu i l’organització escolar
respecte les tutories. En aquest apartat s’analitzen les funcions del tutor i es defineix el Pla
d’Acció Tutorial.
En una segona part es descriu el context que ens trobem al primer cicle de secundària,
explicant els factors principals de l’adolescència i els problemes dels alumnes, que poden
necessitar tractar durant les sessions de tutoria.
Un cop contextualitzats, i sent coneixedors dels problemes i interessos que poden tenir els
alumnes a l’adolescència, es plantegen diversos recursos tant per al seguiment individual
dels alumnes, com per al treball a l’aula o per a la informació i col·laboració amb les
famílies.
Finalment, es fa un anàlisi de la organització de les tutories i de la programació d’activitats
de tutoria previstes al PAT del centre de pràctiques per al primer cicle de secundària, i
s’aporten millores tant organitzatives com de recursos i activitats. |