La cesión comercial de la imagen: Aspectos Jurídicos

dc.contributor
Universitat Abat Oliba CEU. Departament de Dret i Ciències Polítiques
dc.contributor
Lucas Esteve, Adolfo
dc.contributor.author
Mas Peidro, Joan
dc.date.accessioned
2011-05-11T14:38:11Z
dc.date.accessioned
2024-10-02T10:57:39Z
dc.date.available
2011-05-11T14:38:11Z
dc.date.available
2024-10-02T10:57:39Z
dc.date.created
2011
dc.date.issued
2011-05-11T14:38:11Z
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/2072/151622
dc.description.abstract
Estudi doctrinal i jurisprudencial sobre la naturalesa i el tractament del fenomen del patrocini en el seu vessant jurídic. Per això, també, s'aprofundeix en la cessió del dret a la pròpia imatge des de la perspectiva civil i Constitucional, igualment es realitza una aproximació al seu tractament fiscal. El dret a la pròpia imatge, és un dret fonamental en el marc de “la protecció constitucional de la vida privada” i recollit en el article 18 de la CE. Si bé la Llei Orgànica 1/1982, de 5 de maig de Protecció Civil del Dret a l'Honor, la Intimitat i la Imatge, pretén concretar la regulació dels referits drets constitucionals, el cert és que la seva configuració – gens pacífica- és bàsicament jurisprudencial. En el present estudi es sosté que el dret a la pròpia imatge presenta un doble vessant, d'una banda, com a dret personalíssim, manifestació del dret a la intimitat i, d’altra, com a dret autònom de contingut patrimonial. La possibilitat de tractar aquest dret de forma autònoma permet sotmetre-ho al tràfic comercial i, per tant, la possibilitat que un tercer exerciti dret d’aquestes característiques. Aquest fet, permet es pugui parlar de la cessió dels drets de la personalitat com a font de finançament públic i privat. El contracte de patrocini és el negoci jurídic més significatiu i més rentable en seu de cessió dels drets d'imatge. Habitualment, un empresari, amb la finalitat d'augmentar la notorietat dels seus signes distintius, lliura una quantitat de diners o béns i serveis a l'organitzador o participant en algun tipus d'activitat perquè aquest realitzi una publicitat dels productes o l'activitat de l'empresari. Com qualsevol negoci jurídic bilateral, presenta tot un seguit de drets i obligacions recíproques que es desenvolupen al llarg del present estudi. D'altra banda, la cessió dels drets d'imatge vinculada a l'esport, en la mesura que constitueix una activitat d'interès general, el foment del qual constitueix un imperatiu constitucional i, d'altra banda, genera quantitats econòmiques importants; presenta tot un seguit de peculiaritats tributàries, com ara, incentius fiscals: exempcions i, també, obligacions fiscals per a ambdues parts.
cat
dc.format.extent
73 p.
ca
dc.format.extent
248102 bytes
dc.format.mimetype
application/pdf
dc.language.iso
spa
ca
dc.rights
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original, la universitat i el departament i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/)
cat
dc.subject.other
Patrocini publicitari
ca
dc.subject.other
Dret a la pròpia imatge
ca
dc.subject.other
Esportistes
ca
dc.subject.other
Fiscalitat
ca
dc.title
La cesión comercial de la imagen: Aspectos Jurídicos
ca
dc.type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
ca
dc.subject.udc
346
ca


Documents

TFC-MAS-2011.pdf

242.2Kb PDF

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)