dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Almajano Pablos, María Pilar |
dc.contributor.author |
Francisco Garcia, Nadal Vicent |
dc.date |
2010 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/11169 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::TIC's aplicades a l'educació |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Psicologia de l'educació::Motivació en l'educació |
dc.subject |
Information technology -- Study and teaching |
dc.subject |
Teaching -- Aids and devices |
dc.subject |
Treball cooperatiu |
dc.subject |
Moodle |
dc.subject |
Tecnologia de la informació -- Ensenyament |
dc.subject |
Material didàctic |
dc.title |
Implementar el treball cooperatiu utilitzant les TIC |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
Des de fa molt de temps s’ha investigat i es continua investigant avui dia diferents metodologies
educatives amb la finalitat de millorar l’ensenyament i l’aprenentatge en qualsevol àmbit
educatiu. A més, els recursos tecnològics es continuen ampliant i cada cop disposem de més
eines que faciliten i milloren les tasques tant del professorat com de l’alumnat. No només això,
sinó que permeten introduir noves tècniques que abans no eren possibles. A pesar d’això, en
qualsevol institut català actual la major part de l’ensenyament i l’aprenentatge es continua fent
de la mateixa forma que tradicionalment, sense prestar atenció a aquestes eines i avanços
educatius. 110
En el Treball Fi de Màster Implementar el treball cooperatiu utilitzant les TIC analitza perquè
resulta necessari introduir alguns canvis en les metodologies tradicionals amb la incorporació
del treball cooperatiu en l’educació secundària i de quins recursos de les TIC (Tecnologies de la
Informació i la Comunicació) es disposen en el sistema educatiu que poden ajudar a realitzar
aquesta feina i fins i tot millorar-la.
A més, amb la intenció de que pugui servir de guia, aquest treball explica com fer servir alguns
dels recursos de Moodle per a aconseguir aquest objectiu i proposa un recull d’activitats
orientades a aplicar el treball cooperatiu en diversos grups de l’educació secundària que
serveixin d’exemples per a la creació de noves activitats i unitats didàctiques centrades en
aquesta tècnica de treball.
Finalment, es presenten les conclusions a les que s’han arribat durant la realització del treball,
que aporten aspectes positius i també negatius de l’experiència |