dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Projectes d'Enginyeria |
dc.contributor |
González Benítez, María Margarita |
dc.contributor.author |
Icart Fitò, Joan |
dc.coverage.spatial |
east=-16.2542724609375; north=28.456618312416825; name=Santa Cruz de Tenerife, Espanya |
dc.date |
2008-03 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/5042 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Economia i organització d'empreses::Direcció d’operacions::Modelització de transports i logística |
dc.subject |
Logistics |
dc.subject |
Physical distribution of goods |
dc.subject |
Logística (Indústria) |
dc.subject |
Distribució de mercaderies |
dc.title |
Implantació d’un nou sistema de distribució a la península ibèrica. El cas de la Plataforma Canària |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
Un dels principals objectius del departament de logística d’una empresa del sector de la
distribució és garantir la presència dels productes als seus clients finals al menor cost
possible i oferint la màxima qualitat de servei com a valor afegit. En aquest sentit, el present
projecte exposa l’aplicació d’un nou sistema de distribució a la península ibèrica utilitzant
plataformes regionals de distribució situats en centres de gravetat de demandes.
El projecte consta de dos parts principals:
1. En una primera part, es presenta la idea de la distribució mitjançant plataformes
o nodes, amb els corresponents avantatges i inconvenients, i es justifica el on i
el per què de la ubicació de cada una d’elles.
2. Un cop demostrada la utilitat de les plataformes regionals de distribució, es
procedeix a l’anàlisi específic de la primera d’elles, emmarcada dins la zona
geogràfica de les illes Canàries.
La part final del projecte consta d’un anàlisi referent al impacte mediambiental i d’un anàlisi
econòmic dels costos generats per aquest nou sistema de distribució i dels estalvis que
comporta.
La elaboració d’aquest projecte ha estat possible gràcies a un conveni de col·laboració
universitat - empresa, mitjançant el qual l’autor ha tingut la possibilitat de treballar en el
departament de transports del centre logístic que la multinacional SCHNEIDER ELECTRIC,
S.A. té a la localitat de Sant Boi de Llobregat. |