To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10854/2764

Videojuegos : conceptos, historia y su potencial como herramientas para la educación
Eguía, José Luis; Contreras, Ruth S. (Ruth Sofhía); Solano Albajés, Lluís
Universitat de Vic. Facultat d'Empresa i Comunicació; Universitat de Vic. Grup de Recerca en Interaccions Digitals
Este artículo muestra los principales conceptos y breve historia de los videojuegos junto a temas claves de su evolución. Se establece además, un marco de discusión para comprender el potencial con el que cuentan los videojuegos como una herramienta para la educación. This article shows through concepts and history, key topics mentioned developments and the contribution they have made in different disciplines. Also, provides a framework for discussion to understand the potential of videogames as a tool for education.
-Jocs per ordinador
-Tecnologia educativa
Tots els drets reservats
Article
Área de Innovación y Desarrollo
         

Full text files in this document

Files Size Format View
artconlli_a2012_contreras_ruth_videojuegos.pdf 656.8 KB application/pdf View/Open

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

 

Coordination

 

Supporters