Esta investigación indaga la competencia intercultural en la enseñanza de español como lengua extranjera y su principal propósito es abordar la problemática del choque cultural y de los malentendidos culturales. Para ello, se presenta un breve recorrido a través de la literatura científica en torno al concepto de competencia intercultural y se ha diseñado una propuesta didáctica para desarrollar la interculturalidad en el aula de ELE a través de materiales audiovisuales (series y cine) con el fin de detectar y resolver diversos malentendidos que pueden ocurrir por el choque cultural.
Aquesta investigació indaga la competència intercultural en l'ensenyament espanyol com a llengua estrangera i el seu propòsit principal és abordar la problemàtica del xoc cultural i dels malentesos culturals. Per fer-ho, es presenta un breu recorregut a través de la literatura científica al voltant del concepte de competència intercultural i s'ha dissenyat una proposta didàctica per desenvolupar la interculturalitat a l'aula d'ELE a través de materials audiovisuals (sèries i cinema) amb la finalitat de detectar i resoldre diversos malentesos que poden passar pel xoc cultural.
This research investigates intercultural competence in the teaching of Spanish as a foreign language and its main purpose is to address the problem of cultural shock and cultural misunderstandings. To do this, a brief overview of the scientific literature on the concept of intercultural competence is presented and a didactic proposal has been designed to develop interculturality in the ELE classroom through audio-visual materials (series and movies) in order to detect and resolve various misunderstandings that can occur due to culture shock.
Castellà
Competencia intercultural; Enseñanza de español como lengua extranjera; Choque cultural; Malentendidos culturales; Interculturalidad; ELE
cc-by-nc-nd
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Treballs de l'estudiantat [3375]