Aquest article té l’objectiu d’identificar les competències i els usos lingüístics dels estudiants de Guissona pel que fa a les llengües catalana i castellana, a partir de les enquestes realitzades en un curs de primària i en un de secundària, tant d’un centre escolar públic com d’un de concertat d’aquesta vila de la Segarra, que destaca demogràficament pel fet de tenir un 50 % de població d’origen immigrant. Pel que fa a les competències lingüístiques, s’analitza tant la comprensió oral i l’escrita com l’expressió oral i l’escrita en totes dues llengües; pel que fa als usos, es tenen en compte les interaccions amb els companys i el consum d’oci a través de la televisió, i també l’àmbit familiar, amb un especial interès per les tendències que s’observen en les famílies mixtes.
The aim of this article is to identify the linguistic competences and uses of students from Guissona regarding Catalan and Spanish languages, drawing from the surveys conducted in a primary and a secondary courses in both a state and a semi-private school centres located in this village, which is demographically noteworthy considering the immigrant origin of 50 % of its population. As far as linguistic competences are concerned, oral and written comprehension. as well as oral and written expression in both languages are analysed; in relation to uses, interaction with school partners and TV leisure consumption have been taken into account, in addition to family environment, placing special emphasis on the tendencies observed in mixed families.
Anglès
Guissona; Competències lingüístiques; Usos lingüístics
L’Espitllera Fòrum d’Estudis Segarrencs
Reproducció del document publicat a https://raco.cat/index.php/Sikarra/article/view/394562
Sikarra. Revista de l’Espitllera Fòrum d’Estudis Segarrencs, 2020, núm. 1, p. 76-96,
(c) L’Espitllera Fòrum d’Estudis Segarrencs, 2020
Documents de recerca [17803]