Autor/a

Pérez Salvia, Abel

Altres autors/es

Gil Iranzo, Rosa María

Universitat de Lleida. Escola Politècnica Superior

Data de publicació

2025-09



Resum

Aquest treball explica i mostra el procés de creació artística d’un videojoc 2D, desenvolupat en col·laboració amb un equip multidisciplinari. L’objectiu principal ha consistit en dissenyar els elements visuals necessaris pel joc, incloent personatges, animacions, entorns i interfície d’usuari, així com la creació de la identitat visual tant pel producte com per l’empresa desenvolupadora. El projecte s’ha abordat des d’una perspectiva de treball real, utilitzant metodologies àgils per realitzar iteracions per poder testejar els diferents elements produïts amb usuaris externs. La memòria inclou els coneixements teòrics necessaris per entendre el treball realitzat i les decisions preses, així com la seva justificació acompanyant l’anàlisi en detall del procés de creació de tots els elements dissenyats. També s’especifiquen les diverses referències que han format part d’aquest procés de disseny i les eines que s’han utilitzat per desenvolupar el producte final. Finalment, s’inclou una explicació de la gestió del treball durant el projecte i es mostren algunes de les possibles millores pel joc en l’àmbit artístic.


This project describes and illustrates the artistic creation process of a 2D videogame, developed in collaboration with a multidisciplinary team. The main objective was to design the visual elements required for the game, including characters, animations, environments and the user interface, as well as the creation of visual identity for both the product and the development company. The project was approached from a real work perspective, applying agile methodologies to perform iterations and testing the produced elements with external users. The document presents the theoretical knowledge needed to understand the work carried out and the rationale behind the decisions taken, alongside a detailed analysis of the design process of each element. It also outlines the references that took place in this creative process and the tools employed for the development of the final product. Finally, it includes an explanation of the project’s work management and highlights several possible artistic improvements for the game.

Tipus de document

Projecte/Treball fi de carrera o de grau

Llengua

Català

Matèries i paraules clau

Art; Animació; User experience (UX); Logotipatge; Videojocs; Píxels

Drets

cc-by-nc-nd

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)