Al llarg d’aquest treball s’indagarà sobre un dels elements clau dins de la indústria del cava: el packaging. En primer lloc, es desenvoluparà un marc teòric on s’analitzaran les funcions principals que ha de complir un packaging, alguns exemples icònics en el sector i diversos aspectes del disseny vinculats a aquest àmbit. A més, es destacarà la importància de l’storytelling com a eina per enriquir la identitat de marca i es presentaran les tendències actuals en packaging, amb especial atenció a aquelles que incorporen la realitat augmentada com a recurs comunicatiu. Posteriorment, aquest coneixement es traslladarà a un projecte pràctic dut a terme en col·laboració amb el celler U MES U, que consistirà en el desenvolupament d’un packaging per a una de les seves col·leccions mítiques de cava. Aquest packaging integrarà tecnologia de realitat augmentada mitjançant l’aplicació Artivive, amb l’objectiu d’explicar la història i les característiques del producte de manera directa i immersiva al consumidor a través d’una animació en 2D. El projecte finalitzarà amb una discussió sobre l’assoliment dels objectius plantejats, les dificultats i limitacions trobades al llarg del procés.
Català
Packaging; Realitat Augmentada; Storytelling; Cava; Disseny gràfic
cc-by-nc-nd
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
Treballs de l'estudiantat [3373]