Dislàxia: Recurs educatiu per a nens amb dislèxia

dc.contributor
Schaper, Marie-Monique
dc.contributor
Universitat de Lleida. Escola Politècnica Superior
dc.contributor.author
Bisbe Martínez, Queralt
dc.date.accessioned
2025-11-17T11:46:16Z
dc.date.available
2025-11-17T11:46:16Z
dc.date.issued
2025-09
dc.identifier
https://hdl.handle.net/10459.1/469083
dc.identifier.uri
http://hdl.handle.net/10459.1/469083
dc.description.abstract
Aquest Treball de Fi de Grau presenta el disseny i desenvolupament d’un recurs educatiu adreçat a infants amb dislèxia. El projecte té com a objectiu oferir una eina lúdica i inclusiva que combini elements físics i digitals, amb la finalitat de reforçar habilitats com la lectura, l’ortografia, la memòria visual i l’associació grafema-fonema. La proposta es basa en una recerca prèvia sobre les característiques i necessitats dels infants amb dislèxia, així com en l’anàlisi de mètodes d’aprenentatge adaptats i del potencial del joc com a eina pedagògica. A més, el projecte ha estat enriquit amb aportacions d’expertes en l’àmbit de l’educació, que han ajudat a validar i millorar el disseny del recurs. El resultat final és un joc de taula amb temàtica espacial que es compon de dues parts: una part física (taulell, fitxes, targetes i una pissareta) i una part digital, imprescindible per al desenvolupament del joc, que consisteix en un repositori online de preguntes i activitats adaptades a diferents nivells i necessitats. Aquest repositori s’accedeix mitjançant un codi QR inclòs a les instruccions o a través d’un enllaç des de la web informativa. De manera complementària, el projecte també inclou una web informativa amb quatre apartats: introducció, informació sobre la dislèxia, instruccions del joc i accés directe al repositori. Aquesta web té la funció de contextualitzar el projecte, oferir informació addicional i facilitar l’ús del recurs en entorns escolars i terapèutics. Aquest treball no només aporta un recurs pràctic per a l’àmbit educatiu, sinó que també evidencia el paper fonamental del disseny en la creació de materials accessibles i motivadors. A llarg termini, el projecte obre la porta a futures ampliacions, com el desenvolupament d’extensions per a altres trastorns de l’aprenentatge i la seva possible aplicació i difusió en entorns educatius i clínics.
dc.language
cat
dc.rights
cc-by-nc-nd
dc.rights
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
dc.rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subject
Dislèxia
dc.subject
Joc educatiu
dc.subject
Aprenentatge lúdic
dc.subject
Inclusió
dc.subject
Recursos digitals
dc.subject
Dislèxia
dc.subject
Jocs educatius
dc.title
Dislàxia: Recurs educatiu per a nens amb dislèxia
dc.type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Fitxers en aquest element

FitxersGrandàriaFormatVisualització

No hi ha fitxers associats a aquest element.

Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)