Author

Bisbe Martínez, Queralt

Other authors

Schaper, Marie-Monique

Universitat de Lleida. Escola Politècnica Superior

Publication date

2025-09



Abstract

Aquest Treball de Fi de Grau presenta el disseny i desenvolupament d’un recurs educatiu adreçat a infants amb dislèxia. El projecte té com a objectiu oferir una eina lúdica i inclusiva que combini elements físics i digitals, amb la finalitat de reforçar habilitats com la lectura, l’ortografia, la memòria visual i l’associació grafema-fonema. La proposta es basa en una recerca prèvia sobre les característiques i necessitats dels infants amb dislèxia, així com en l’anàlisi de mètodes d’aprenentatge adaptats i del potencial del joc com a eina pedagògica. A més, el projecte ha estat enriquit amb aportacions d’expertes en l’àmbit de l’educació, que han ajudat a validar i millorar el disseny del recurs. El resultat final és un joc de taula amb temàtica espacial que es compon de dues parts: una part física (taulell, fitxes, targetes i una pissareta) i una part digital, imprescindible per al desenvolupament del joc, que consisteix en un repositori online de preguntes i activitats adaptades a diferents nivells i necessitats. Aquest repositori s’accedeix mitjançant un codi QR inclòs a les instruccions o a través d’un enllaç des de la web informativa. De manera complementària, el projecte també inclou una web informativa amb quatre apartats: introducció, informació sobre la dislèxia, instruccions del joc i accés directe al repositori. Aquesta web té la funció de contextualitzar el projecte, oferir informació addicional i facilitar l’ús del recurs en entorns escolars i terapèutics. Aquest treball no només aporta un recurs pràctic per a l’àmbit educatiu, sinó que també evidencia el paper fonamental del disseny en la creació de materials accessibles i motivadors. A llarg termini, el projecte obre la porta a futures ampliacions, com el desenvolupament d’extensions per a altres trastorns de l’aprenentatge i la seva possible aplicació i difusió en entorns educatius i clínics.

Document Type

Project / Final year job or degree

Language

Catalan

Subjects and keywords

Dislèxia; Joc educatiu; Aprenentatge lúdic; Inclusió; Recursos digitals; Dislèxia; Jocs educatius

Rights

cc-by-nc-nd

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/

This item appears in the following Collection(s)