Empreu aquest identificador per citar o enllaçar aquest document: http://hdl.handle.net/2072/97622

Aula Matemàtica, 3a part : un projecte per a la millora de l'aprenentatge de les Matemàtiques a la UAB
Camps i Camprubí, Rosa
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca; Universitat Autònoma de Barcelona
Aquest projecte és continuació dels projectes "Aula Matemàtica, un projecte per a la millora de l'aprenentatge de les Matemàtiques a la UAB", primera i segona part, Ref 2003MQD 00030 i Ref 2006MQD00072, els quals han permès identificar els problemes i oferir als estudiants de primer curs d'algunes titulacions pilot de Ciències de la UAB una plataforma d'autoaprenentatge que han valorat positivament. Es tracta d'una base de dades de problemes de resposta tancada, accessible per internet, que permet als estudiants practicar pel seu compte, autoevaluar-se i també al seu professor posar-los-hi un examen i controlar el temps de pràctica dels estudiants. L'aprenentatge de les Matemàtiques requereix l'automatització de certes tècniques de caire, per exemple, manipulatiu, per a l'adquisició de la qual és imprescindible un treball repetitiu d'entrenament de l'estudiant. Es tracta de proporcionar material interactiu que permeti aquest entrenament, al ritme de l’estudiant, de manera autònoma, no presencial i atractiva per a les noves generacions; però alhora oferir suport presencial quan sigui necessari. L'enorme diversificació observada en la formació inicial dels estudiants, amb la convivència de diferents vies de batxillerat en moltes titulacions de ciències, provoca una dificultat d'adaptació de les assignatures de primer curs. Es requereix per tant una major tutorització dels estudiants i oferta d'eines i material complementari per al treball individual. El projecte actual té com a objectius l'elaboració de més material i la classificació d'aquest per permetre l'adaptació de la plataforma a un major nombre d'assignatures i la millora de l'accessibilitat i la gestió d'aquesta plataforma.
This project is the third part of the projects “Mathematics Aula, a tool to improve the learning of Mathematics at UAB”, first part and second part, which tried to identify the learning difficulties in Mathematics at University and provided first year undergraduate students with an auto-learning platform. The platform consists of a database of multiple-choice exercises, that the students can use via internet to practice, self-evaluate or take exams. The platform gives also the logins of each student. The learning of some mathematical skills requires to automate certain techniques, which is impossible to acquire without doing repetitive exercises. The project gives an interactive and attractive way to do this training, at each student's pace and to offer him/her a support if necessary. Due to the enormous heterogeneity of the mathematics background of the students arriving to Science and Engineering Faculties, it is difficult to achieve their adaptation to the Univesity. Therefore more tutorials and a larger offer of tools to help their individual work are needed. The present project aims to increase the number of exercises and classify them to allow the use of the database in more courses and by more students, and also to improve the accessibility and the management of the platform.
14-02-2011
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure
Matemàtica -- Ensenyament universitari
Matemàtica -- Ensenyament universitari -- Problemes, exercicis, etc.
Tecnologia educativa -- Ensenyament universitari
Ensenyament universitari -- Mètodes actius
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original i l’Agència i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/)
24 p.
Informe
Els ajuts de l'AGAUR;2007MQD0016
         

Text complet d'aquest document

Fitxers Mida Format
2007MQD00161.pdf 178.3 KB PDF

Mostra el registre complet del document