dc.contributor |
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca |
dc.contributor |
Universitat de Barcelona |
dc.contributor.author |
Llitjós Viza, Anna |
dc.date.accessioned |
2011-02-10T10:13:08Z |
dc.date.available |
2011-02-10T10:13:08Z |
dc.date.created |
2009-03 |
dc.date.issued |
2011-02-10T10:13:08Z |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2072/97486 |
dc.format.extent |
11 p. |
dc.format.extent |
301085 bytes |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
dc.language.iso |
cat |
dc.relation.ispartofseries |
Els ajuts de l'AGAUR; |
dc.rights |
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús de Creative Commons, amb la qual es permet copiar, distribuir i comunicar públicament l'obra sempre que se'n citin l'autor original i l’Agència i no se'n faci cap ús comercial ni obra derivada, tal com queda estipulat en la llicència d'ús (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/es/) |
dc.subject.other |
Tecnologia educativa -- Ensenyament universitari |
dc.subject.other |
Ensenyament universitari -- Innovacions |
dc.title |
Disseny i optimització metològica de sistemes telemàtics interactius per a la millora de la docència universitària : l'entorn BSCW i nous recursos docents |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/report |
dc.subject.udc |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
dc.description.abstract |
Aquest projecte de dos anys de durada, ha tingut com a objectius: el disseny i la creació de recursos
multimèdia, així com, l’optimització de metodologies d'aplicació de sistemes telemàtics interactius per a
la millora de la docència universitària. Com a entorn telemàtic s’ha utilitzat la plataforma de treball
cooperatiu BSCW (Basic Support for Cooperative Work).
S'ha dissenyat i produït un recurs multimèdia enfocat a l'alumnat de l'assignatura troncal Ciències
naturals i la seva didàctica de la diplomatura de Mestre d'Educació Primària, que porta per títol
'Alimentació i nutrició humanes i la seva didàctica’ i es pot consultar a:
http://www.ub.edu/didactica_ciencies/mqd06/. Aquest material està format per dues unitats: a)
Alimentació i nutrició; b) L'ensenyament-aprenentatge de la digestió humana des d'una perspectiva
constructivista.
Les unitats s'han orientat a la millora de la formació inicial dels futurs mestres i tenen un enfocament de
clar caire constructivista, amb exercicis interactius de detecció de concepcions alternatives, així com
organitzadors previs, posteriors nodes expositius i d'obtenció d'informació, exercicis interactius
destinats al canvi conceptual i una interactivitat d'avaluació final amb un cert caràcter sumatiu. Cada
unitat es tanca amb un mapa conceptual dels continguts tractats.
La metodologia emprada en la seva elaboració és una evolució de la que l'equip de la Universitat
Pompeu Fabra va encetar en la web ‘Aracné. Ciència en xarxa’:
http://www.edu365.com/aulanet/aracne/ (usuari i contrasenya: guest100), i va perfeccionar a 'Idees i
vincles en el segle XX. La ciència': http://www.xtec.es/aulanet/seglexx/ (cal permetre que s'obrin
finestres emergents), en ambdós casos hi ha col·laborat professorat del nostre grup d'innovació docent
de la UB. |
dc.description.abstract |
We have designed and produced a multimedia resource for students of the obligatory subject ‘Natural sciences
and its didactics’, entitled ‘Human feeding and nutrition and its didactics’. The basic goal was to design and
optimise methodologies for interactive telematic systems based on the cooperative work platform BSCW (Basic
Support for Cooperative Work), and we focused on the improvement of teaching at a university level. This
course is part of the curriculum for Primary School degree Teacher. The multimedia resource is formed by two
units: a) Feeding and nutrition; b) Teaching-learning of human digestion from a constructivist perspective.
http://www.ub.edu/didactica_ciencies/mqd06/.
This resource is directed to the improvement of the initial formation of future teachers, and has a clear
constructivist approach; we developed nodes of contents and information search as well as interactive
exercises of misconception detection, tailored to achieve conceptual changes. A final interactive activity was
also offered for final assessment. Each unit finishes with a concepts map of the contents developed in the unit.
The methodology employed in its production is an evolution of what is used by the Pompeu Fabra University
team in the webs ‘Aracné, Science in net’: http://www.edu365.com/aulanet/aracne/ (user code and password:
guest100), and which was improved in ‘Ideas and links in the XX Century, Science’:
www.xtec.es/aulanet/seglexx/, a result of collaboration with professors in our teaching innovation group.
This teaching material has been uploaded to Internet by means of the BSCW platform to be at the disposal of
students. This group has a basic and fundamental importance in the assessment of the didactic material,
because it allows us to detect the weaknesses and strengths of the product, so we could prepare a new version
of the resource in the near future.
Duration of the project: two years. |