dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Projectes d'Enginyeria |
dc.contributor |
Orús Valls, Joan |
dc.contributor.author |
García Cervilla, Javier |
dc.date |
2008-02 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/4801 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica::Disseny i construcció de vehicles::Automòbils |
dc.subject |
Automobiles - Bodies |
dc.subject |
Automobiles -- Bodies -- Design and construction |
dc.subject |
Mechanical engineering |
dc.subject |
Automòbils esportius -- Carrosseries – Disseny |
dc.subject |
Automòbils esportius -- Carrosseries – Disseny |
dc.subject |
Enginyeria mecànica |
dc.title |
Estructura del Formula Student BCN-001 |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
L’objectiu d’aquest projecte és dissenyar i construir el xassís per a un prototip de vehicle tipus fórmula per participar a la competició anglesa de la Formula Student. Atenint-se a la reglamentació del campionat es controlen tots els paràmetres que influeixen en el disseny per obtenir el més lleuger, resistent i econòmic xassís possible, sempre tenint en compte que el temps és reduït.
És necessari saber quan es pot donar per vàlid el disseny d’un xassís. Per això s’han de conèixer els criteris que fan servir el dissenyadors en diferents competicions com podria ser el mundial de GT1. Coneguts els objectius a assolir, s’opta per una eina de càlcul ràpida i potent però alhora complicada de fer servir: la teoria dels elements finits. Paral·lelament, s’han de tenir en ment tots els processos de fabricació alhora de dissenyar.
A l’actualitat no existeix una normativa específica per realitzar un xassís tubular. Així com per construcció d’edificis es poden trobar normatives, pel disseny de l’estructura sobre la que fem l’estudi tan sols existeixen competicions específiques que donen pautes orientatives per tal de garantir un mínim de seguretat. En el nostre cas, es troba el reglament de la Formula SAE2. |