Título:
|
La trigonometria de quart d’ESO amb Geogebra
|
Autor/a:
|
Vaqué Piedrafita, Bernat
|
Otros autores:
|
Zaragoza Serrano, Francisco José |
Resum:
|
El present Treball de Final de Màster Universitari en Formació del Professorat
d’Educació Secundària Obligatòria i Ensenyament d’Idiomes fa una recerca sobre
l’evolució històrica i la importància de la visualització en l’ensenyança i aprenentatge
de les matemàtiques i, més concretament, de la geometria. També s’han analitzat els
diferents models de didàctica de les matemàtiques, que proporcionen les directrius
per a la programació dels currículums i de les unitats didàctiques.
Per a aplicar aquests coneixements, s’ha fet la programació de la unitat didàctica de
Trigonometria, de quart d’Educació Secundària Obligatòria, fent ús del software
interactiu de matemàtiques Geogebra. El disseny i seqüenciació de les activitats s’ha
fet basat en l’aprenentatge per competències seguint les directrius del Decret
175/2022, de 27 de setembre, d’ordenació dels ensenyaments de l’educació bàsica. |
Resumen:
|
La presente Tesis de Fin de Máster Universitario en Formación del Profesorado de
Educación Secundaria Obligatoria y Enseñanza de Idiomas realiza una investigación
sobre la evolución histórica y la importancia de la visualización en la enseñanza y
aprendizaje de las matemáticas y, más concretamente, de la geometría. También se
han analizado los diferentes modelos de didáctica de las matemáticas, que
proporcionan las directrices para la programación de los currículos y de las unidades
didácticas.
Para aplicar estos conocimientos, se ha hecho la programación de la unidad didáctica
de Trigonometría, de cuarto de ESO, haciendo uso del software interactivo de
matemáticas Geogebra. El diseño y secuenciación de las actividades se ha hecho
basado en el aprendizaje por competencias siguiendo las directrices del Decret
175/2022, de 27 de septiembre, de ordenación de los enseñamientos de la educación
básica. |
Abstract:
|
The present Master's Thesis in “Formació del Professorat d’Educació Secundària
Obligatòria i Ensenyament d’Idiomes” investigates the historical evolution and
importance of visualization in the teaching and learning of mathematics, specifically
geometry. Different models of mathematics didactics are analyzed, which provide
guidelines for curriculum and unit planning.
To apply this knowledge, the unit on Trigonometry for fourth grade of Secondary
Education (Catalan Curriculum) has been designed, using the interactive mathematics
software called Geogebra. The design and sequencing of the activities are based on
competency-based learning, following the guidelines of the regulation: “Decret
175/2022, de 27 de setembre, d’ordenació dels ensenyaments de l’educació bàsica”. |
Fecha de creación:
|
07-2023 |
Materias (CDU):
|
373 - Ensenyament primari i secundari |
Materia(s):
|
Educació secundària obligatòria Ensenyament de la matemàtica Trigonometria |
Derechos:
|
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ |
Páginas:
|
76 p. |
Tipo de documento:
|
Trabajo fin de máster |
Compartir:
|
|