Use this identifier to quote or link this document: http://hdl.handle.net/2072/522713

Adaptative Judo Best Practice: Autjudo. A Handbook on how to teach Judo to people with Austistic Spectrum Disorder
Adaptative Judo Best Practice: Autjudo. Un manual sobre cómo enseñar judo a personas con trastorno del espectro autista
Morales Aznar, José; Mulroy, James; Mulroy, Teresa; Davitt, Sean; Desopo, Luigina; Marcolini, Claudio; Adami, Chiara; Evenblij, Cecilia; Bontognali, Mario; Vries, Henk de; Lefevere, Bob; Werff, Tycho van der; Rundqvist, Tomas; Rösselharth, Dick; Curto Luque, Cristina; Guerra Balic, Míriam; Pierantozzi OLY, Emanuela; Muroni, Rosamaria
Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna
Este manual introduce al lector en el ámbito de la práctica de judo adaptado para personas con Trastorno de Espectro Autista (TEA). Autjudo combina dos pasiones muy importantes para los autores de esta obra, el autismo y el judo. A lo largo de sus páginas se pretende informar, orientar e ilustrar a las personas interesadas profesional o personalmente por el judo adaptado para personas con TEA, incluidos entrenadores y profesores de judo, estudiantes e investigadores, profesionales de la educación física y de la educación especial, padres y voluntarios. Esta guía consta de once capítulos repletos de interesante información sobre cómo iniciar un programa de judo adaptado, evaluar a los nuevos alumnos, desarrollar planes de sesión, técnicas y estilos de enseñanza, aprendizaje a través del juego, práctica de katas adaptadas y concienciación sobre el autismo entre otros aspectos relevantes. En la redacción de este manual ha participado un equipo de expertos y apasionados especialistas en judo adaptado que se han reunido para compartir sus experiencias y conocimientos. En él se describen las acciones y los requisitos necesarios para establecer y desarrollar un programa sobre el tema.
This Autjudo Best Practice Handbook introduces the reader to the world of adapted judo practices for people with autism (ASD). Autjudo combines two very important passions for the authors of this handbook, Autism and Judo. The handbook aims to inform, educate and enlighten people who are professionally or personally interested in adapted judo for people with ASD, including judo coaches and teachers, students and researchers, physical and special education professionals, parents and volunteers. This handbook comprises of eleven chapters which are packed with informative and exciting information about how to start an adaptive judo programme, assess new students, develop class plans, teaching techniques and styles, learning through play, adaptive kata practice, autism awareness and much more… This handbook has been written by a team of experienced and passionate adaptive judo specialists who have come together to share their extensive knowledge and experience with you, the reader. This handbook will outline the necessary actions and requirements needed to establish and develop an adaptive judo program.
2022
Autisme
Infants autistes
Judo -- Ensenyament
© L'autor/a
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
136 p.
Report
Autjudo Project
         

Full text files in this document

Files Size Format Description
Autjudo-Best-Practice-Handbook-v1.0-en.pdf 6.259 MB PDF Anglès
Autjudo Best Practice Handbook v1.0 Spanish.pdf 5.958 MB PDF Castellà

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

Morales Aznar, José; Fukuda, David H.; Garcia, Vanessa; Pierantozzi, Emanuela; Curto Luque, Cristina; Martínez-Ferrer, Josep O.; Gómez, Antonia M.; Carballeira, Eduardo; Guerra Balic, Míriam
Morales Aznar, José; Pujol Janè, Albert; García Núñez, Vanessa; Curto Luque, Cristina
Carballeira, Eduardo; Morales Aznar, José; Fukuda, David H.; Granada, María L.; Carratalá-Deval, Vicente; López Díaz de Durana, Alfonso; Stout, Jeffrey R.
Morales Aznar, José; Roman, Vicenç; Yáñez, Alexandre; Solana-Tramunt, Mònica; Álamo, Juan M.; Fíguls, Antón
Morales Aznar, José; Yáñez, Alexandre; Fernández-González, Liria; Montesinos-Magraner, Lluïsa; Marco-Ahulló, Adrià; Solana-Tramunt, Mònica; Calvete, Esther
 

Coordination

 

Supporters