Título:
|
Les dificultats amb l'escriptura en la infància no sempre van lligades a un trastorn subjacent
|
Autor/a:
|
Pascual, Mariona; Salas, Naymé
|
Abstract:
|
Sovint es considera que les dificultats en l'aprenentatge de l'escriptura en nens es deuen a altres problemes relacionats amb dèficits cognitius o lingüístics. En la seva tesi doctoral, Mariona Pascual ha estudiat aquest trastorn en nens i nenes de segon i quart d'Educació Primària mitjançant l'exploració del perfil cognitiu, el perfil lingüístic i les característiques de les produccions textuals. Els resultats mostren que es poden tenir problemes per a aprendre a escriure sense un trastorn primari del desenvolupament. Són dificultats detectables de manera fàcil i objectiva des de fases primerenques, la qual cosa permetria intervenir aviat per a evitar que s'agreugin amb el temps. |
Abstract:
|
A menudo se considera que las dificultades en el aprendizaje de la escritura en niños se deben a otros problemas relacionados con déficits cognitivos o lingüísticos. En su tesis doctoral, Mariona Pascual ha estudiado este trastorno en niños y niñas de segundo y cuarto de Educación Primaria mediante la exploración del perfil cognitivo, el perfil lingüístico y las características de las producciones textuales. Los resultados muestran que se pueden tener problemas para aprender a escribir sin un trastorno primario del desarrollo. Son dificultades detectables de manera fácil y objetiva desde fases tempranas, lo que permitiría intervenir pronto para evitar que se agraven con el tiempo. |
Fecha de creación:
|
15-09-2021 |
Derechos:
|
open access
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, sempre que no sigui amb finalitats comercials, i sempre que es reconegui l'autoria de l'obra original.
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ |
Tipo de documento:
|
Article |
Editor:
|
|
Compartir:
|
|
Uri:
|
https://ddd.uab.cat/record/237997
|