Title:
|
Five ways of being a schoolteacher
|
Author:
|
Badia Garganté, Antoni; Liesa Hernández, Eva; Becerril Balín, Lorena; Mayoral Serrat, Paula
|
Abstract:
|
This exploratory study consists of a description of the five schoolteachers' identities that showed five different configurations of teacher's I-positions. Thirty-one participants were interviewed via a writ-ten survey, and data were analysed using qualitative and quantitative procedures. The findings re-vealed thirty I-positions held by the teachers, classified into nine broader institutional positions. Addi-tionally, five broad categories of "ways of being" a school teacher were identified and labelled as follows: (1) teachers engaged mainly in instruction and collaboration with colleagues; (2) teach-ers engaged mainly in instruction and building a relationship with families; (3) teachers engaged mainly in instruction, improving educational practice, and collaboration with colleagues; (4) teachers engaged mainly in education and instruction, improving educational practice, collaborat-ing with colleagues, and building a relationship with families; and (5) teachers engaged mainly in instruction, improving educational practice, collaboration with colleagues, building a relationship with families, and collaboration in the management of the school. |
Abstract:
|
Este estudio exploratorio describe cinco identidades de maestros de escuela con cinco configura-ciones diferentes de I-posiciones. Treinta y un participantes fueron entrevistados a través de una entrevista escrita, y los datos se analizaron mediante procedimientos cualitativos y cuantitativos. Los resultados revelaron treinta tipos de I-posiciones, clasificadas en nueve posiciones institucio-nales. Además, se identificaron cinco categorías de "formas de ser" maestro de escuela, denomi-nadas de la siguiente forma: (1) Dedicados principalmente a la instrucción y colaboración con co-legas; (2) Dedicados principalmente a la instrucción y la relación con las familias; (3) Dedicados principalmente a la instrucción, la mejora de la práctica y la colaboración con colegas; (4) Dedi-cados principalmente a la educación y la instrucción, la mejora de la práctica, la colaboración con colegas y la relación con las familias; y (5) Dedicados principalmente a la instrucción, la mejora de la práctica, la colaboración con colegas, la relación con las familias y la gestión de la escuela. |
Subject(s):
|
-Education -Education personnel -Teacher's i-position -Teacher identity -Educación -Personal docente -Identidad del profesor -I-posición del profesor |
Rights:
|
open access
Aquest document està subjecte a una llicència d'ús Creative Commons. Es permet la reproducció total o parcial, la distribució, la comunicació pública de l'obra i la creació d'obres derivades, fins i tot amb finalitats comercials, sempre i quan es reconegui l'autoria de l'obra original.
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
Document type:
|
Article |
Published by:
|
|
Share:
|
|
Uri:
|
https://ddd.uab.cat/record/231309
|