dc.contributor.author |
Domènech Casal, Jordi |
dc.contributor.author |
Ruiz, Neus |
dc.date |
2016 |
dc.identifier |
https://ddd.uab.cat/record/169350 |
dc.identifier |
urn:oai:ddd.uab.cat:169350 |
dc.identifier |
urn:10.5565/rev/ciencies.24 |
dc.identifier |
urn:oai:raco.cat:article/316723 |
dc.identifier |
urn:articleid:16996712n32p9 |
dc.identifier |
urn:oai:ciencies.revistes.uab.cat:article/24 |
dc.format |
application/pdf |
dc.language |
cat |
dc.publisher |
|
dc.relation |
; |
dc.relation |
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària ; Núm. 32 (Desembre 2016), p. 9-19 |
dc.rights |
open access |
dc.rights |
Tots els drets reservats. |
dc.rights |
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/ |
dc.subject |
Indagació |
dc.subject |
Treballs pràctics |
dc.subject |
ECBI |
dc.subject |
Bastides didàctiques |
dc.subject |
Inquiry |
dc.subject |
Practical work |
dc.subject |
IBSE |
dc.subject |
Didactic scaffolds |
dc.title |
De l'epiteli de ceba a la indagació : un marc per a construir pràctiques investigadores cap a la Competència Científica |
dc.type |
Article |
dc.description.abstract |
El desenvolupament de les dimensions de la competència científica (conceptual, procedi-mental i epistèmica) té en els treballs pràctics de laboratori un espai candidat. El desple-gament de pràctiques investigadores és complex i requereix de marcs metodològics i su-ports per dur-lo a terme. S'ha desenvolupat un marc metodològic per al treball estructurat amb pràctiques investigadores i bastides de suport i aplicat en una pràctica sobre biologia cel·lular i microscòpia. El marc metodològic proposa diverses bastides de suport per al treball d'habilitats de raonament científic i una seqüència de treball en 5 etapes que culmi-na en l'escriptura d'un article científic per part dels alumnes. Es justifiquen i descriuen les diferents etapes i els resultats obtinguts i es comenten dinàmiques clau (oralitat, auto i co-avaluació) i l'aportació d'aquest tipus de pràctiques a les tres dimensions de la competèn-cia científica. |
dc.description.abstract |
Practical laboratory work is a candidate space to develop the conceptual, procedural and epistemic dimensions of scientific competence. Developing inquiry practices is complex and requires methodologic frames and didactic scaffolds. We have developed a methodo-logic frame for structured inquiry activities and applied it to an activity on microscopy and cell biology. The proposed frame includes several scaffolds for scientific research proces-ses and follows 5 steps resulting in a Scientific Article written by students from their re-search. We describe and justify each of these steps and discuss some key dinàmics (oral communication, co- and self-assessment) and the impact of this kind of practices on the three dimensions of the scientific competence. |