dc.contributor.author |
Domènech Antúnez, Xavier |
dc.contributor.author |
Llorente, Isabel |
dc.contributor.author |
Ruiz, Neus |
dc.contributor.author |
Serra, Carles |
dc.contributor.author |
Ulldemolins, Maria |
dc.contributor.author |
Arrizabalaga, Antoni |
dc.contributor.author |
Domènech Casal, Jordi |
dc.date |
2016 |
dc.identifier |
https://ddd.uab.cat/record/159719 |
dc.identifier |
urn:oai:ddd.uab.cat:159719 |
dc.identifier |
urn:10.5565/rev/ciencies.366 |
dc.identifier |
urn:oai:raco.cat:article/310936 |
dc.identifier |
urn:articleid:16996712n31p21 |
dc.identifier |
urn:recercauab:ARE-83608 |
dc.identifier |
urn:oai:ciencies.revistes.uab.cat:article/366 |
dc.identifier |
urn:oai:egreta.uab.cat:publications/70f8e7f0-aae9-48b2-bfef-883b3c15da3a |
dc.format |
application/pdf |
dc.language |
cat |
dc.publisher |
|
dc.relation |
; |
dc.relation |
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària ; Núm. 31 (Juny 2016), p. 21-28 |
dc.rights |
open access |
dc.rights |
Tots els drets reservats. |
dc.rights |
https://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/ |
dc.subject |
Constel·lacions |
dc.subject |
Astronomia |
dc.subject |
Treball per projectes |
dc.subject |
Sistema solar |
dc.subject |
Museu |
dc.subject |
Constellations |
dc.subject |
Astronomy |
dc.subject |
Project work |
dc.subject |
Solar system |
dc.subject |
Museum |
dc.title |
XYZ-Stars i Solar System Pathway : una experiència museística de treball per projectes sobre les constel·lacions i el Sistema Solar |
dc.type |
Article |
dc.description.abstract |
L'alumnat de secundària sol presentar concepcions errònies relatives a les dimensions i proporcions de l'Univers i els cossos celests. Les metodologies actives (com el treball per projectes) suposen una oportunitat per a ubicar aquestes concepcions en el marc d'un con-flicte cognitiu. Es descriuen dues experiències interdisciplinars de treball per projectes sobre les constel·lacions i el Sistema Solar. Les experiències s'han dut a terme com a projecte trimestral en col·laboració amb el Museu de Ciències Naturals de Granollers, i ha resultat en una exposició oberta al públic de les produccions dels alumnes en una sala del museu i en forma de maqueta urbana de 10 km. Els resultats de l'aplicació es descriuen juntament amb una valoració per a orientar el desenvolupament de projectes trimestrals. |
dc.description.abstract |
High school students usually present misconceptions related with the dimensions and pro-portions of the Univers and celestials bodies. Active methodologies (as project work) repre-sent an opportunity to put these misconceptions in a situation of a cognitive conflict. In this article, it has been described two interdisciplinary experiences of project work about the constellations and the Solar system. The experiences have been developed as a quarterly project with the collaboration of Natural Science Museum of Granollers, and as a result it has been done an exhibition open to the public about students' productions in a room of the museum as a urban model. The results of the applications have been described together with an assessment to guide the development of quarterly projects. |