dc.contributor.author |
Aragonès, Enriqueta |
dc.contributor.author |
Gilboa, Itzhak |
dc.contributor.author |
Postlewaite, Andrew |
dc.contributor.author |
Schmeidler, David |
dc.contributor.author |
Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica |
dc.contributor.author |
Institut d'Anàlisi Econòmica |
dc.date |
2013 |
dc.identifier |
https://ddd.uab.cat/record/132439 |
dc.identifier |
urn:oai:ddd.uab.cat:132439 |
dc.format |
application/pdf |
dc.language |
eng |
dc.publisher |
Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica |
dc.relation |
Departament d'Economia i d'Història Econòmica. Unitat de Fonaments de l'Anàlisi Econòmica / Institut d'Anàlisi Econòmica (CSIC). Working papers ; |
dc.rights |
open access |
dc.rights |
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: |
dc.rights |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/ |
dc.subject |
Analogies |
dc.title |
Rhetoric and analogies |
dc.type |
Working paper |
dc.description.abstract |
The art of rhetoric may be defined as changing other people's minds (opinions, beliefs) without providing them new information. One tech- nique heavily used by rhetoric employs analogies. Using analogies, one may draw the listener's attention to similarities between cases and to re-organize existing information in a way that highlights certain reg- ularities. In this paper we offer two models of analogies, discuss their theoretical equivalence, and show that finding good analogies is a com- putationally hard problem. |