Abstract:
|
El següent treball es basa en la introducció del telèfon intel·ligent com a eina educativa a les aules de formació professional, amb l'objectiu d'oferir noves metodologies d'aprenentatge. Per això, s'ha buscat aprofitar les funcions que ofereixen aplicacions TIC i TAC de l'àmbit educatiu, amb la intenció de realitzar activitats més dinàmiques, interessants, motivadores i adaptables a la diversitat d'alumnat que tenen els centres educatius. Durant la realització del treball, s'ha estudiat l'ús de l'smartphone per part d'alumnes i professors de formació professional, s'ha buscat les aplicacions més interessants per aplicar durant les sessions mitjançant l'ús de l'smartphone, s'ha posat a prova una proposta metodològica que aprofiti aquest dispositiu per realitzar explicacions teòriques i exercicis pràctics, i finalment, s'han analitzat els resultats obtinguts mitjançant enquestes i feedbacks de l'alumnat durant les sessions. Com a objectiu general, pretenc que tant professors com alumnes puguin veure l'smartphone com a un complement i eina educacional, i no com un dispositiu que provoqui distracció i empitjori conseqüentment l'aprenentatge dels alumnes. Els docents, com a responsables de proporcionar una educació de qualitat als quals la necessiten, hem de ser capaços d'ensenyar a donar un bon ús de les noves tecnologies, sobretot quan s'obtenen beneficis en molts aspectes tant de l'àmbit educacional com social. |