Title:
|
Gestión de la privacidad de los perfiles de Facebook de adolescentes
|
Other titles:
|
Privacy management in Facebook profiles of adolescents
|
Author:
|
Chamarro Lusar, Andrés; Bertran Martí, Enric; Oberst, Ursula; Torres-Rodríguez, Alexandra
|
Other authors:
|
Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna |
Abstract:
|
Este estudio analiza el estilo de privacidad en Facebook. Participaron 373 alumnos de entre
13 y 17 años que respondieron a un cuestionario sobre la privacidad en Facebook.
Emergieron tres patrones de privacidad, correspondientes con un estilo protector, en el que
los usuarios solo reciben mensajes de amigos y de amigos de amigos; restringido, en el que
los adolescentes están abiertos a conocer nuevos amigos; y expuesto, en el que destaca la
exposición de la información y contenidos abiertos a todo el público. A medida que los
adolescentes dominan el uso de Facebook, también adquieren mayor consciencia de
privacidad. |
Abstract:
|
This study analyzes privacy styles on Facebook. They involved 373 students ages 13 to 17
who answered a questionnaire about privacy in Facebook. The emerged three patterns of
privacy corresponding with a protective style, in which users receive messages from friends,
and friends of friends; restrictive style, in which teenagers are open to meet new friends; and
exposed style, in which users had personal information and content with access for everyone.
As teenagers become the dominant use of Facebook, also acquire greater conscience of
privacy. |
Publication date:
|
2016 |
Subject(s):
|
Adolescents--Xarxes socials Facebook Privacitat |
Rights:
|
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons:http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
© L'autor/a |
Pages:
|
12 p. |
Document type:
|
Article Article - Published version |
DOI:
|
10.12795/pixelbit.2016.i48.13
|
Published by:
|
Universidad de Sevilla
|
Publish at:
|
Píxel-Bit. Revista de Medios y Educación, 2016, Núm. 48
|
Share:
|
|