Abstract:
|
El present Projecte Final de Carrera te per objecte justificar la necessitat de la
construcció de la variant de Solivella a la C-14 a la comarca de la Conca de
Barberà, realitzar un estudi d’alternatives i finalment desenvolupar l’alternativa
escollida a nivell de projecte constructiu.
Solivella és un municipi situat a la província de Tarragona, més concretament al
bell mig de la Conca de Barberà, al límit amb l'Urgell i just a sota de les
vessants meridionals de la serra del Tallat. Confronta amb els termes de Forès
i Sarral (E), de Barberà de la Conca i Pira (S), de Blancafort (W) i de Vallbona
de les Monges, a l’Urgell, i Passanant (N).
El terme és travessat en direcció S-N per la carretera comarcal C-14 de Salou a
Artesa de Segre, que passa per la població. Al nord del municipi, prop del coll
de Belltall, de la C-14 surt una carretera local en direcció a Vallbona de les
Monges i una altra cap a Sarral, la qual a meitat del recorregut enllaça amb la
local que ve de l’Espluga de Francolí i que passa pel sud del poble de Solivella
en direcció W-E. Una via menor comunica Solivella amb Pira.
El terme municipal de Solivella compta amb una superfície de 21.4 km2, el nucli
urbà se situa a una alçada de 488 metres per sobre el mar i el municipi consta
d'una població de 685 habitants.
Malgrat ser un territori relativament accidentat, la major part del terme és
ocupada pels conreus, primordialment en règim de secà. El conreu principal és
la vinya, seguida pels cereals, i molt allunyat hom troba també el conreu de
l’ametller, mentre que les oliveres són en vies d’extinció. Pel que fa a la
ramaderia, se centra sobretot en les granges avícoles.
La població també disposa de diversos establiments de restauració, que han
donat fama al poble (la gastronomia ha esdevingut un dels principals atractius
turístics i una important font d’ingressos econòmics).
Actualment, la carretera C-14 discorre per l’interior del municipi a través de la
Carretera de Montblanc-Artesa i, per la part sud del municipi, talla amb la TV-
2336 provinent de l’Espluga del Francolí. Aquesta incursió dins el municipi
provoca molèsties, a la vegada que es fa imposible dotar a la carretera de les
característiques geomètriques que permetin millorar les condicions de velocitat
i seguretat de circulació.
La construcció de la variant evitaria un gran nombre de desplaçaments per
l’interior de la població, millorant així el confort dels seus habitants. Per una
altra banda, en evitar aquest tram per l’interior del nucli urbà, es milloraria
també els temps de recorregut dels itineraris que inclouen l’esmentat tram i un
bon nombre d’encreuaments entre els diversos desplaçaments. Així doncs, per
tal de dotar aquest tram d’un nivell de servei i condicions de seguretat adients
es creu necessari procedir a la redacció del present projecte.
Per tant, els objectius primordials d’aquest estudi són:
- Millorar el traçat actual per adequar-lo a les necessitats del tràfic.
- Eixamplament de la plataforma.
- Ordenació i millora dels accessos existents.
- Millorar les interseccions entre les carreteres.
- Millorar l’estat del paviment, del sistema de desguàs i de la seguretat.
- Alliberar de tràfic de pas el centre del nucli urbà. |