Abstract:
|
Aquest document reflecteix el treball de fi de màster, dins dels estudis de Màster universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes, que pretén donar resposta a la qüestió de si la ludificació millora l'aprenentatge de l'assignatura de Tecnologia de primer de l' ESO. Aquest treball s'ha fonamentat en un treball de camp realitzat sobre cent trenta-un alumnes de primer de l'ensenyament secundari obligatori (ESO), dividits en sis grups-classe, durant dues-centes setanta hores d'estada en un centre d'educació secundària al Vallès Occidental. En total han sigut quasi cent-trenta hores d'impartició de classes, dividides en dues unitats didàctiques, una de les quals va ser ludificada i l'altra no. Durant aquest període s'han recopilat dades de les diferents avaluacions, proves individuals de cadascun dels alumnes i algunes dades demogràfiques. Un cop realitzat el treball de camp i la recopilació de dades, aquestes s'han analitzat des de varies perspectives per establir o refusar la hipòtesi inicial. També s'ha fet un apropament al concepte de ludificació on s'ha intentat donar al lector un estat de l'art d'aquest concepte, tot analitzant diversos estudis publicats en la matèria que exposen diferents punts de vista d'aquesta tècnica de transmissió de coneixement, tenint en compte el creixement exponencial experimentat els darrers anys per la ludificació. |