Abstract:
|
El transport públic és un dels factors més importants de la mobilitat dels habitants en
ciutats. Els problemes de congestió del trànsit apunten a l’ús del transport públic com la
principal solució sostenible per realitzar desplaçaments dins la ciutat, i d’aquesta
manera es tendeix a potenciar el pes del transport públic respecte l’automòbil privat. Els
autobusos son una peça clau dins la mobilitat de les ciutats, remarcant la flexibilitat que
aquest mode de transport ofereix. És per això que es fa necessari mantenir un servei
òptim. Una xarxa de transport públic ha de buscar un punt d’equilibri entre els costos de
l’usuari i els costos operacionals.
En aquest sentit i en el context de la ciutat de Vic, s’ha d’avançar en la búsqueda del
nou disseny de transport òptim que conjugui aquests aspectes. Així es plantejarà una
metodologia per la creació d’una xarxa eficient d’autobusos locals que doni servei a la
demanda d’una regió amb unes prestacions adequades.
Aquest estudi treballarà per fer de la xarxa de transport públic urbà de Vic, Calldetenes i
Gurb, una xarxa més eficient per tal de recuperar els usuaris perduts en els últims
darrers anys.
Aquesta xarxa és una xarxa reduïda, amb 5 línies, i per tant, l’estudi, tot i basar-se en els
aspectes més teòrics, serà personalitzat i a nivell d’escala petita, per tal de resoldre els
problemes que els usuaris han expressat i l’Ajuntament així ho ha comunicat.
Per fer-ho, es tindran en compte els aspectes més rellevants de la xarxa i els seus costos
per donar el servei més eficient amb la major cobertura territorial |
Abstract:
|
Public transportation is one of the most important mobility factors in cities. Congestion
problems in traffic point to public transportation as the main sustainable solution to
move around the city, and so public transportation is empowered in respect to private
cars. Buses are an important key in mobility in cities due to their flexibility. For this
reason this way of transport need to be optimized and well planned to give the better
service, being also in equilibrium between user costs and operational costs.
In the context of the city of Vic, there is the need to move forward in the search of a
new optimal design combining these aspects. For this reason a new efficient design of
its transportation system is going to be studied to give service solving the main
problems detected.
This study is going to work to turn the urban transportation system from Vic,
Calldetenes and Gurb into a more efficient one to try to recuperate the users it has been
losing over the last years.
This system is quite small compared to big cities, it has 5 bus lines, and so this study is
going to be based on the theoretical aspects but personalized in a small scale to try to
solve the problems that users have expressed and the City Council have communicated.
To do so, the most relevant aspects will be taken into account and so the costs of the
system to try to give the most efficient system with the most spatial coverture. |