Abstract:
|
Aquest treball de màster tracta sobre la orientació professional dels alumnes en l'educació obligatòria de secundària. Després de diverses lectures i altres fonts, partint de la visió que molts experts tenen respecte a la situació actual, he decidit continuar aprenent en com es pot millorar aquesta, des de quins organismes s'ha de dur a terme, quins procediments es poden aplicar per a crear un equip d'orientació coordinat i quines tasques com a docents de tecnologia podem aplicar dins i fora de l'aula. Inicialment volia tractar molts temes en relació a la orientació, però degut a la complexitat i extensió de cadascun d'ells, he preferit centrar-me en material específic que he anat adquirint i reduir aquests. Finalment crec que aquest treball és com a resultat, una primera guia amb recursos, valoracions i eines per als docents de secundària en relació a la orientació. Segurament que molts d'ells, en llegir aquest treball, reconeixen part de les tasques que ja estan fent. Si fos així, només cal que en prenguin consciència de la seva importància i que continuïn esforçant-se en aquesta línia i ampliar els seus coneixements. M'he adonat de la complexitat i amplitud d'aquest tema, i com és d'important elaborar uns plans de millora de manera coordinada i dotar als docents, familiars i alumnes d'eines per afrontar amb satisfacció aquesta tasca. La orientació té una vital importància en el moment que volem que els nostres alumnes siguin persones autònomes, amb autoconfinça i recursos. |