dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Òptica i Optometria |
dc.contributor |
Sánchez Herrero, Eulalia |
dc.contributor |
Vila Vidal, Núria |
dc.contributor.author |
Padrós Claramunt, Coral |
dc.coverage.spatial |
east=2.1700471000000334; north=41.3870154; name=Catalunya, 08002 Barcelona, Espanya |
dc.date |
2015-10-08 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2117/89637 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada |
dc.rights |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ciències de la visió::Optometria |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil::Infraestructures i modelització dels transports::Infraestructures i transport ferroviari |
dc.subject |
Local transit -- Barrier-free design -- Barcelona |
dc.subject |
People with visual disabilities |
dc.subject |
Railroads -- Barrier-free design -- Barcelona |
dc.subject |
Transport públic -- Supressió de barreres arquitectòniques -- Catalunya -- Barcelona |
dc.subject |
Ferrocarrils -- Supressió de barreres arquitectòniques -- Catalunya -- Barcelona |
dc.subject |
Discapacitats visuals |
dc.title |
Valoració de les actuals condicions d'accesibilitat per a persones amb dèficit visual al transport públic ferroviari de Barcelona i proposta de millores |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
Com tots sabem, la majoria de les habilitats que tenim, els coneixements que adquirim i les activitats que desenvolupem, les aprenem i realitzem basant-nos en la informació visual, per tant, s’entén que la visió representa un paper central en l’autonomia de qualsevol persona.
Les diferents patologies i alteracions oculars, poden reduir o anular l’entrada d’aquesta informació visual imprescindible per a la vida diària i benestar. Aquesta pèrdua es manifesta en limitacions molt severes que impedeixen dur a terme de manera autònoma activitats de la vida quotidiana com els desplaçaments, l’educació, la feina o l’oci i que, per tant, adopten la forma tant de barreres físiques i arquitectòniques com barreres socials i de comunicació. En aquest projecte, posarem èmfasis a com és actualment l’accessibilitat per a les persones
amb discapacitat visual en l’entorn del transport públic ferroviari de Barcelona, i quines són les mesures que es podrien adoptar per tal de millorar-la.
Per fer-ho, hem estructurat l’estudi en dos grans apartats, el primer és de recerca d’informació a nivell de definicions de conceptes relacionats amb el tema, de com són aquestes limitacions i quines patologies les causen, quins són els paràmetres que permeten una millor accessibilitat visual i la legislació relacionada amb l’accessibilitat al transport ferroviari. Per últim, en aquest apartat, un resum de la proposta de condicions de millora per l’accessibilitat al transport ferroviari realitzat per la ONCE i consulta dels plans directors de empreses ferroviàries de Barcelona i rodalies.
El segon gran apartat del treball és la valoració personal de les condicions d’accessibilitat del Metro de Barcelona, basada en l’anàlisi de 6 estacions de metro i dels dos models de trens que hi ha, juntament amb una proposta de millora de l’accessibilitat per a persones amb impediment visual a les instal·lacions ferroviàries del nostre entorn. |