dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Cabrera-Bean, Margarita |
dc.contributor.author |
Trullols Pericot, Jordi |
dc.date |
2014-06-13 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2117/80011 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Formació professional::Formació professional contínua (al llarg de la vida) |
dc.subject |
Gerontology -- Vocational education |
dc.subject |
Formació Professional |
dc.subject |
Intergeneracionalitat |
dc.subject |
Multigeneracionalitat |
dc.subject |
Aprenentatge al llarg de la vida |
dc.subject |
Aprenentatge amb adults |
dc.subject |
Gerontologia -- Formació Professional |
dc.title |
L’Educació Intergeneracional a la Formació Professional |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
La Formació Professional està vivint en aquests darrers anys una
transformació per intentar acomplir els objectius marcats per la Unió Europea, entre
els que destaquen no només millorar l’eficàcia i fer de la FP una opció més atractiva
per a reduir l’abandonament prematur dels estudis entre els joves, sinó també els que
fan referència a l’educació permanent dels treballadors del mercat laboral, per tal de
poder respondre amb nova formació a les noves demandes dels sectors productius.
És per això que podem esperar que les aules dels Cicles Formatius rebin, de manera
més accentuada, estudiants de diverses edats juntament amb els estudiants que
provenen de l’ESO o del Batxillerat. Aquesta realitat creixent a la Formació
Professional requerirà dels docents altres metodologies docents. És per aquesta
diversitat d’edats a les aules que aquest treball centra la mirada en altres tipologies
educatives que també compten amb aquesta singularitat, i centra l’atenció en el que
l’Educació Intergeneracional pot oferir al món de la Formació Professional, per tal
d’intentar entendre les diferències generacionals que es poden trobar a les aules com
una eina més per a estimular els aprenentatges dels estudiants, partint de la base que
tota diferència a l’aula l’enriqueix, però que per a extreure’n el màxim profit cal que els
docents ho tinguin en compte. |