dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Pérez Moya, Montserrat |
dc.contributor.author |
Giménez Font, Patrícia |
dc.date |
2016-06-30 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2117/96710 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 Espanya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Ensenyament secundari::ESO |
dc.subject |
Active learning |
dc.subject |
Tecnologia |
dc.subject |
Atenció |
dc.subject |
Aprenentatge actiu |
dc.subject |
Respiració abdominal |
dc.subject |
Educació emocional |
dc.subject |
Educació integral |
dc.subject |
Aprenentatge actiu |
dc.subject |
Educació secundària obligatòria |
dc.title |
Disseny i avaluació d’activitats que integren eines d’aprenentatge actiu a l’ESO: adaptació i experimentació de la metodologia SABER a l’ESO |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
El present treball ha adaptat i provat la metodologia SABER, treballada en l’àmbit
universitari, per ser aplicada a l’ESO. Per a fer-ho s’ha estructurat l’anàlisi en tres etapes
diferenciades: una primera anàlisi teòrica, una part experimental i una avaluació global de
resultats.
Per una banda s’han analitzat les eines i les estratègies existents a la literatura sobre els
quatre components amb els quals es basa la metodologia SABER proposada per Giménez,
X. (2016): la concentració i atenció dels alumnes, l’autoconeixement, la planificació i un
mètode d’aprenentatge actiu basat en el treball autònom tutelat. Posterioment s’ha dut a
terme una adaptació de cada component de la metodologia.
S’ha posat en pràctica la part de l’atenció i concentració i la de la metodologia
d’ensenyament-aprenentatge basat en el treball autònom tutelat. S’ha dut a terme a
diferents grups d’ESO i amb diferents professors incloent una experiència personal al
centre de pràctiques, i s’han avaluat els resultats obtinguts, analitzant els avantatges i
inconvenients.
De tot aquest treball es destaca que la metodologia utilitzada de forma global pot obtenir
resultats positius de millora del rendiment escolar i de millora del clima a l’aula. Tot i que
s’ha experimentat de forma parcial, existeixen estudis individuals, en autoconeixement
(educació emocional) i en planificació, que demostren la seva efectivitat i tot fa pensar
que el conjunt de les quatre experiències també tindria uns resultats exitosos aplicats al
llarg de tot un curs escolar. |