dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Expressió Gràfica a l'Enginyeria |
dc.contributor |
Applus+ |
dc.contributor |
Applus+ IDIADA |
dc.contributor |
Aliau Pons, Juan José |
dc.contributor.author |
Casañas Mestre, Jordi |
dc.date |
2015-02-02 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2117/104979 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica::Disseny i construcció de vehicles::Automòbils |
dc.subject |
Heat exchangers |
dc.subject |
Automobiles -- Design and construction |
dc.subject |
Vehicle |
dc.subject |
Instrumentació |
dc.subject |
EGR |
dc.subject |
EGR |
dc.subject |
Cooler |
dc.subject |
Rodatge |
dc.subject |
Validació |
dc.subject |
Millora |
dc.subject |
Gas escapament |
dc.subject |
Líquid refrigerant |
dc.subject |
Bescanviadors de calor |
dc.subject |
Automòbils -- Disseny i construcció |
dc.title |
Estudi i proposta de millora d'un sistema bescanviador tèrmic del conjunt de recirculació de gasos d'escapament (EGR cooler) en vehicles comercials |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
L’objectiu del projecte té com a fi estudiar i millorar el
sistema bescanviador tèrmic d’un vehicle comercial per tal
de validar aquest mateix sistema en diferents tipus de
conducció estandarditzades i d’aquesta manera millorar el
sistema per a la futura homologació d’emissions europea
Euro VI.
L’estudi es realitzarà en dues fases, la primera serà
preparar el vehicle i la peça en qüestió per afegir-hi els
sensors necessaris juntament amb els equips d’adquisició
per tal de recollir les dades durant els diferents tipus de
rodatge.
La segona fase es composarà de l’anàlisi de les dades
recollides anteriorment per tal de treure’n unes
conclusions.
Al finalitzar aquestes dues fases, es proposa una millora
tecnològica en el sistema.
Un cop la millora s’ha afegit en el sistema, es tornarà a
realitzar el mateix procés anteriorment esmentat per
comprovar si la proposta de millora ha sigut positiva o
negativa en conjunt.
Aquest projecte s’ha realitzat en condicions reals, tant la
part d’instrumentació com la d’assaig, i tot aquest procés
s’ha realitzat degut a la necessitat d’un fabricant de
vehicles comercials, ja que durant el procés de
desenvolupament del nou vehicle ha de complir amb les
regularitzacions d’emissions europees.
En resum s’ha dut a terme una gestió comercial per valorar
l’abast econòmic i tècnic del projecte, una gestió
organitzativa del temps de la prova, de recursos
tecnològics, de recursos materials i de recursos humans per
tal de realitzar el projecte seguint una planificació
prèvia i donar uns resultats totalment objectius de la
prova. |