Abstract:
|
La realització d’aquest treball final de Màster sorgeix de la necessitat de realitzar en un
centre, el proper curs acadèmic la modalitat semipresencial, fent un pilot sobre un mòdul
professional, més en concret el mòdul professional M03 Instal·lacions de distribució
del CFGM Instal·lacions elèctriques i automàtiques.
La justificació de la implantació bé donada de la situació actual en la que es troba una gran
part de la societat com és: necessitats de fer-se càrrec d’algun familiar malalt, problemes
de mobilitat per poder acudir al centre d’estudi o facilitar a persones que actualment
treballen la flexibilitat de poder estudiar una part dels seus estudis des de casa.
És necessari fer-nos les següents preguntes:
• Què hem de fer?
• Com ho hem de fer?
Què hem de fer?
Determinar quins són els objectius que volem aconseguir de la prova pilot i establir una
sèrie d’indicadors per poder avaluar al final del curs i analitzar quins s’han complert i
quins no i per què.
Com ho hem de fer?
El com significa tenir clar quins mitjans necessitem i de quins mitjans disposa el
centre.
La realització del TFM estarà dividida en dues parts: una primera, més analítica, on es
tractarà tot el relacionat amb els requisits, experiències, necessitats envers la modalitat
semipresencial; i una segona part, on tractarem més en concret les necessitats per
realitzar el mòdul en el centre com són les estructures necessàries, plataforma que
utilitzarem, estratègies metodològiques (qüestionaris, jocs, reptes, wikis, ...).
Per la primera part, farem servir diferents webs relacionades amb la docència i la
innovació. També, a través de la web Bibliotecnica.upc.edu, es realitzaran una sèrie de
lectures d’articles d’experts sobre experiències obtingudes. Això, ens ajudarà a treure
conclusions per després poder utilitzar-ho en la segona part i definir les millors estratègies.
Per la segona part, utilitzarem tot el que hem après al llarg del màster en totes les
assignatures fent servir tots els recursos i eines proposades. Per un altre banda, i
comptant amb la llarga experiència del centre, poder determinar conjuntament quines són
les millors estratègies metodològiques.
Tot això amb la finalitat d’atendre les necessitats, intentant buscar solucions per introduir
una part de l’alumnat que no podria estudiar si no fos per la via semipresencial i utilitzar el
recursos adequats perquè els estudiants estiguin motivats, il·lusionats i poder
aconseguir una major assistència i participació amb l’objectiu de formar professionals
qualificats per introduir-se dintre del món laboral. |