dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Cusso Calabuig, Roser |
dc.contributor.author |
Delorme Ortega, Cristina |
dc.date |
2016-06-29 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2117/104719 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Ensenyament secundari::ESO |
dc.subject |
Technology -- Study and teaching (Secondary) |
dc.subject |
Attention to diversity |
dc.subject |
Gardner |
dc.subject |
intel·ligències |
dc.subject |
múltiples |
dc.subject |
tecnologia |
dc.subject |
ESO |
dc.subject |
educació |
dc.subject |
diversitat |
dc.subject |
activitats |
dc.subject |
reptes |
dc.subject |
alumnat |
dc.subject |
Tecnologia -- Educació secundària obligatòria |
dc.subject |
Atenció a la diversitat |
dc.title |
Atenció a la diversitat mitjançant l’aplicació de la teoria de les intel·ligències múltiples a l’assignatura de Tecnologia de 1r d’ESO. |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
El present TFM s'ha enfocat sobre l'atenció a la diversitat a l'assignatura de Tecnologia tenint en compte la teoria de les intel·ligències múltiples (IIMM) proposada per H. Gardner.
S'ha fet un ampli repàs a la teoria de les intel·ligències múltiples, des de la seva aparició l'any 1983 fins als nostres dies, amb un ampli ventall d'opinions, tant crítiques com favorables.
El següent pas ha estat l'elaboració d'un test que ens ha permès avaluar el grau de desenvolupament de les intel·ligències múltiples de tres grups d'alumnat de 1r d'ESO dins la matèria de tecnologia. S'ha fet una anàlisi exhaustiva dels resultats obtinguts amb les respectives conclusions.
S'ha confeccionat una taula amb els trets distintius de cadascuna de les IIMM que ens permetrà de forma senzilla i ràpida, saber quina intel·ligència treballarem per qualsevol activitat que dissenyem.
Hem dissenyat tres activitats diferents per fomentar des de diversos enfocaments les intel·ligències múltiples. Algunes activitats pretenen treballar totes les intel·ligències alhora, mentre que d'altres, donen la possibilitat a l'alumnat de decidir quina fan servir per realitzar l'activitat. Aprofitant l'estada al centre de pràctiques, hem pogut implementar parcialment una de les activitats dissenyades.
Amb l'experiència obtinguda arran de la implementació pràctica, i de l'anàlisi dels resultats de les diferents intel·ligències múltiples, hem arribat a elaborar un conjunt de propostes de millora que podrien ser d'aplicació en un nou treball sobre les IIMM.
Per concloure el TFM hem fet una valoració global de tot el treball, des de la teoria de H. Gardner fins a les nostres propostes de millora. |