dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Teoria del Senyal i Comunicacions |
dc.contributor |
České vysoké učení technické v Praze |
dc.contributor |
Macik, Miroslav |
dc.contributor |
Elias Fusté, Antoni |
dc.contributor.author |
Vilalta Riera, Albert |
dc.date |
2016 |
dc.identifier.citation |
ETSETB-230.114323 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2117/98845 |
dc.language.iso |
eng |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
S'autoritza la difusió de l'obra mitjançant la llicència Creative Commons o similar 'Reconeixement-NoComercial- SenseObraDerivada' |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria de la telecomunicació |
dc.subject |
Human-computer interaction |
dc.subject |
Public health |
dc.subject |
Human-computer interaction |
dc.subject |
Public healthcare |
dc.subject |
Interacción persona-ordenador |
dc.subject |
Salut pública |
dc.subject |
Interacció persona-ordinador |
dc.subject |
Salut pública |
dc.title |
Hospital waiting room management system for visually impaired people |
dc.title |
Sistema de gestión de salas de espera de hospital para personas con deficiencia visual |
dc.title |
Sistema de gestió de sales d'espera d'hospital per a persones amb deficiència visual |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
Navigating inside large buildings such as government offices or hospitals is often confusing
even for people with no orientation difficulties. Imagine how hard can it be for visually impaired
people: the lack of adapted presentation of information and the frequent obstacles on the way
are true challenges for them. In a hospital environment, where stress and unpleasant
circumstances appear, navigation can be even more challenging.
The aim of this thesis is to study visually impaired people’s needs within that environment,
concretely regarding hospital waiting rooms, and design a management system for it. The
designed system will be part of a complex in-hospital navigation system that expects to satisfy
people with orientation difficulties’ needs. The methodology we follow is the common one for
any engineering process: study the needs, design a prototype and evaluate it.
This thesis reaches its end after the evaluation of the high fidelity prototype is completed. The
proposed prototype is able to perform like a real waiting room kiosk from a visual impaired
person’s perspective: it informs patients out loud about their turn number, waiting time and
doctor’s office. It also helps them to find a free seat in the waiting room, to navigate to specific
locations such as toilet or cafeteria and to ask for assistance if needed. Participants of the
evaluation session are able to use the prototype for their purposes successfully and the
proposed solution can be easily assimilated by the complex in-hospital navigation system. |
dc.description.abstract |
La navegació dins d'edificis grans, com ara oficines de l’Administració o hospitals, és sovint
confusa fins i tot per a persones sense problemes d'orientació . Imagineu com de difı́cil pot
arribar a ser per a persones amb discapacitat visual: la manca d’informació adaptada i els
freqüents obstacles en el camı́ són veritables desafiaments per a ells. En un entorn hospitalari,
on les circumstàncies no acostumen a ser agradables i on apareix l’estrès, la navegació pot ser
una tasca encara més complicada.
L'objectiu d'aquesta tesi és estudiar les necessitats de les persones amb discapacitat visual
dins d'aquest entorn, concretament pel que fa a les sales d'espera d’hospital, i dissenyar un
sistema per a gestionar-les. El sistema dissenyat formarà part d'un sistema de navegació dins
d’hospitals complex que s'espera que satisfaci les necessitats de les persones amb dificultats
d'orientació . La metodologia que seguim és l’habitual en qualsevol procés d'enginyeria: estudi
de les necessitats, disseny d'un prototip i avaluació del prototip.
L’abast d’aquesta tesi és, per tant, l’avaluació d’un prototip d'alta fidelitat. El prototip que
finalment es proposa és capaç de funcionar realment com el quiosc d’una sala d'espera
d’hospital des de la perspectiva d'una persona amb discapacitat visual: informa els pacients en
veu alta sobre el seu número de torn, el temps d'espera i sobre quina és la consulta del seu metge.
També els ajuda a trobar un seient lliure, a desplaçar-se fins a indrets especı́fics, com ara lavabos
o cafeteria, i a demanar ajuda si cal. Els participants de la sessió d'avaluació són capaços de fer
servir el prototip per als seus propòsits amb èxit i la solució proposada és fàcilment integrable
en el complex sistema de navegació dins d’hospitals. |