dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Robert i Sanxis, Francesc Josep |
dc.contributor.author |
Arregui Mostazo, Jasmina |
dc.date |
2016-06-29 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2117/101227 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Metodologies docents::Aprenentatge actiu |
dc.subject |
Technology -- Study and teaching (Secondary) |
dc.subject |
Problem-based learning |
dc.subject |
EspaiZero |
dc.subject |
Tecnologia |
dc.subject |
guia didàctica |
dc.subject |
Aprenentatge amb TIC |
dc.subject |
eficiència energètica |
dc.subject |
Treball en grup |
dc.subject |
energies renovables |
dc.subject |
Resolució de problemes |
dc.subject |
Tecnologia -- Educació secundària obligatòria |
dc.subject |
Aprenentatge basat en problemes |
dc.title |
Guia didàctica per l’Edifici d’EspaiZero d’Olot, La Garrotxa |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
Entenem que dins el currículum actual d’ESO hi ha una mancança a l’hora d’ensenyar als joves les possibilitats i avantatges que tenen les energies renovables i l’eficiència energètica. És aquí on neix aquest treball, que està directament relacionat amb la necessitat de fer arribar (com a mètode d’ensenyament) aquestes energies a les escoles i centres de la Garrotxa i a Catalunya per extensió. Tot això pretenem fer-ho a través d’EspaiZero i d’un institut d’Olot que són clars exemples que un nou marc energètic sostenible és possible en la nostra societat a partir d’innovadores tecnologies i esforços col·lectius. El més engrescador d’aquest projecte és que es tracta d’una oportunitat real de fer una guia didàctica perquè les escoles poguessin visitar aquestes instal·lacions i treure’n el màxim profit formatiu. Així doncs, se’ns va ocórrer dividir el treball en dues parts, una sobre el contingut específic, on es tractés una teoria molt resumida sobre les estratègies d’estalvi i eficiència energètica i una segona part didàctica, on a partir d’activitats, experiments i eines TIC, fora i dins l’aula, abans, durant i post visita, permeti abarcar competències genèriques com la de resoldre problemes de la vida quotidiana aplicant el raonament científic o la de dissenyar i construir objectes tecnològics senzills que resolguin un problema i n’avaluïn els resultat. Tot això emmirallats en un context com el d’EspaiZero on hi ha una sèrie d’iniciatives que ja han tingut èxit. |