dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Màquines i Motors Tèrmics |
dc.contributor |
Morancho Llena, José María |
dc.contributor.author |
Permanyer Serret, Albert |
dc.coverage.spatial |
east=-0.27843849999999293; north=39.6798633; name=46500 Sagunt, València, Espanya |
dc.date |
2017-01-12 |
dc.identifier.citation |
ETSEIB-240.125321 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2117/100750 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Energies |
dc.subject |
Combined cycle power plants |
dc.subject |
Centrals d'energia de cicle combinat |
dc.title |
Anàlisi funcional de la central de cicle combinat de Sagunt i estudi de millores del seu procés de refrigeració. |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
Aquest document recull la memòria d’un estudi tècnic de funcionament d’una central de cicle combinat, més concretament, de la central de cicle combinat de Sagunt. En ell s’han inclòs aspectes tals com l’anàlisi de l’emplaçament i els motius del mateix, la distribució en planta de la instal·lació o l’estudi dels diferents equips dels grups de generació de potència. Així mateix, s’ha fet especial èmfasi en l’anàlisi del sistema de refrigeració de la central esmentada. S’han estudiat els equips que el componen, se n’han calculat els paràmetres de funcionament més rellevants i, finalment, s’han plantejat les següents tres propostes de modificació:
Augment del cabal de circulació del circuit de refrigeració un 10% respecte el cabal actual de referència.
Disminució del cabal de circulació del circuit de refrigeració un 10% respecte el cabal actual de referència.
Substitució del condensador existent per un equip amb un 10% més de superfície de transferència.
S’ha estudiat l’efecte de cadascuna d’aquestes propostes en la potència elèctrica generada per la central i, de les que han resultat viables en termes de potència, se n’ha realitzat un petit estudi ambiental, en el que se s’ha calculat el seu efecte en la reducció de les emissions de diòxid de carboni (CO2) i òxids de nitrogen (NOx), i finalment, un breu estudi de costos, per tal de valorar-ne la viabilitat econòmica. |