To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/10256/13420

Educación inclusiva e investigación cooperativa en el proyecto 'Apadrinamos esculturas' = Inclusive Education and Cooperative Research in the ‘Adopting Sculptures’ Project
Godoy i Tomàs, Joan de la Creu; Vallès Villanueva, Joan; Alsina i Tarrés, Miquel
This experience was based on a model of inclusive arts education. From this model, one should stress the cooperative and interdisciplinaryfocus, as well as the contributions to the basic competences from the artistic field.Based on an initiative already implemented in other contexts, the project consisted of adapting it to local characteristics under the name ‘Let’s adopta sculpture’. The pluridisciplinary dimension transformed this proposal into a cooperative educational research project among students from the lastyear of the degree, from the master’s degree or the Ph.D. studies, teachers and primary school students. From the project some new proposals to havean impact on permanent teacher training, especially in the artistic field, emerged
Esta experiencia parte de un modelo de educación artística inclusiva. De la propuesta destacamos el enfoque cooperativo e interdisciplinarioy la reivindicación de las aportaciones instrumentales básicas de las competencias del ámbito artístico.El punto de partida es una iniciativa ya implantada en otros contextos, adaptado nuestro contexto educativo (universidad/escuela) a un proyecto yaexistente llamado «Apadrinem escultures». La participación pluridisciplinar convirtió esta propuesta en un proyecto educativo y de investigacióncooperativos entre estudiantes universitarios de final de grado, máster y doctorado, maestros en activo y alumnos de educación primaria. Asimismose generaron propuestas para incidir en la formación permanente del profesorado, especialmente en el ámbito artístico
Ensenyament universitari
Education, Higher
Art -- Ensenyament
Art -- Study and teaching
Interdisciplinarietat
Interdisciplinary approach to knowledge
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
Article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Universitat de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació (ICE); Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació (ICE)
         

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters