dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Jordi Nebot, Lluïsa |
dc.contributor.author |
Murgia, Gian Paolo |
dc.date |
2016-06-29 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2117/98754 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Ensenyament secundari::ESO |
dc.subject |
Group work in education |
dc.subject |
Technology -- Education, Secondary |
dc.subject |
Tecnologia |
dc.subject |
Aprenentatge cooperatiu |
dc.subject |
Coavaluació |
dc.subject |
Forces |
dc.subject |
Estructures |
dc.subject |
Rúbrica |
dc.subject |
Activitats |
dc.subject |
Ensenyament -- Treball en equip |
dc.subject |
Tecnologia -- Educació secundària obligatòria |
dc.title |
Introducció de l’aprenentatge cooperatiu en la unitat didàctica “Forces i estructures” (3r ESO) |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
Aquest TFM és una introducció a l’aprenentatge cooperatiu en la unitat didàctica “Forces i estructures” de 3r d’ESO. L’objectiu del treball és crear un material pràctic per a qualsevol professor de tecnologia que vulgui realitzar aquesta unitat didàctica a través de l’aprenentatge cooperatiu. El TFM consta de 7 activitats on s’explica com realitzar-les, la temporització, quin contingut es treballa, quin és el material per a l’alumne, com es pot avaluar i finalment una valoració de l’activitat. Algunes activitats que són de construcció, les he realitzat per a il·lustrar-les i també per a veure com seria portar-les a la pràctica. A part, he plantejat una rúbrica de coavaluació per a que els alumnes avaluïn el treball dels seus companys d’equip una vegada acabin cada una de les activitats. La idea és que a través de la rúbrica, els alumnes es facin més conscients del seu propi aprenentatge, ja que avaluant als companys i veient la nota que reben per part seva poden millorar més que amb l’avaluació única del professor. Aquesta rúbrica pretén avaluar no només els continguts del tema sinó sobretot habilitats i destreses personals i socials, ja que aquestes són claus en el treball cooperatiu. D’alguna manera es busca que a través d’aquestes activitats els nois/es no només aprenguin tecnologia sinó que aprenguin a ser més autònoms, més cooperants i més responsables envers el seu treball i el dels seus companys. |