dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Mecànica de Fluids |
dc.contributor |
Trillas i Gay, Enric |
dc.contributor.author |
Amens Murtra, Francesc Xavier |
dc.date |
2016-06-08 |
dc.identifier.citation |
ETSEIB-240.120534 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2117/98519 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica::Mecànica de fluids |
dc.subject |
Hydrofoil boats |
dc.subject |
Fluid mechanics |
dc.subject |
Hidròpters |
dc.subject |
Mecànica de fluids |
dc.title |
Hydrofoils : aplicació a la Copa Amèrica |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
“Hydrofoils. Aplicació tècnica a la copa Amèrica.” És un treball que té cabuda dins de l’àmbit de la mecànica de fluids amb l’objectiu d’entendre d’una millor manera el com funcionen les hidroales, i un possible disseny i aplicació en les embarcacions que corren l’anomenada copa Amèrica. Els hydrofoils son uns perfils alars amb la peculiaritat que estan dissenyats per treballar a l’aigua, com que la densitat de l’aigua es de l’ordre de 1000x superior a la de l’aire, són perfils relativament petits (en comparació amb els d’un avió), a més que la massa és molt inferior i per tant la sustentació necessària també. Es busca aquesta sustentació per tal d’elevar el casc de l’aigua i reduir-ne la resistència a l’avanç. El treball estarà dividit en ambdues parts. La primera part tindrà lloc una breu introducció a la copa Amèrica, la seva normativa, i una part més teòrica a nivell tècnic sobre el funcionament de les hidroales, i el com es genera la força de sustentació. A la segona part del treball es procedirà a dissenyar els dos perfils alars que es porten a la copa Amèrica partint de la normativa que el regeix. A més l’interès en l’estudi d’aquestes hidroales destaca pel seu ús no només a la Copa Amèrica sinó per la multiplicitat d’aplicacions que podem trobar-hi en tot l’àmbit de la nàutica proveint d’una major autonomia dels vehicles, i en detriment dels nivells de contaminació provocats pels vaixells a combustió. Finalment també trobarem la manera òptima per poder “dissenyar” els perfils alars que s’adeqüin més a les nostres necessitats, i requeriments tècnics que “imposa” la reglamentació. |