dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació |
dc.contributor |
Núñez Andrés, María Amparo |
dc.contributor.author |
Bonet i Domènech, Meritxell |
dc.date |
2016-06-30 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2117/97507 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Ensenyament i aprenentatge::Formació professional::Formació professional inicial |
dc.subject |
Building fittings |
dc.subject |
Learning |
dc.subject |
motivació |
dc.subject |
aprenentatge |
dc.subject |
avaluació formativa |
dc.subject |
cicles formatius |
dc.subject |
aula inversa |
dc.subject |
avaluació |
dc.subject |
edificació |
dc.subject |
Instal·lació |
dc.subject |
Edificis -- Instal·lacions -- Formació professional |
dc.subject |
Aprenentatge -- Formació professional |
dc.title |
Activitat d’aula d’una UF destinada a instal·lacions del CF edificació i obra civil |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
dc.description.abstract |
El canvi de paradigma de la societat del segle XXI implica un nou enfocament de la
metodologia educativa que ha d’estar centrada en l’alumnat per desenvolupar tot el seu potencial i talent.
tal que aquest pugui
Aquest TFM analitza les activitats d’ensenyament-aprenentatge proposades com a estratègia motivadora per tal que l’alumnat s’involucri en el seu propi procés d’aprenentatge i amb
quina tipologia d’avaluació s’ha d’acompanyar per aconseguir
un aprenentatge més
participatiu i significatiu per l’alumnat que realitzi el NF 7 Instal·lacions de calefacció per aigua calenta i del NF 8 Aire condicionat del mòdul 5 Instal·lacions en l’edificació.
Per tal d’avaluar si s’ha produït o no un augment de motivació i d’implicació dels/les alumnes
en el seu propi procés
d’aprenentatge s’ha efectuat una comparativa entre enquestes
realitzades a l’alumnat sobre la percepció de les dues metodologies aplicades en aquest mòdul d’Instal·lacions, una a base de classe magistral, i l’altra, a base d’un aprenentatge actiu a partir de les activitats d’EA dissenyades; juntament amb una comparativa entre avaluacions del mateix NF però amb aplicació de diferent metodologia comparant les qualificacions del curs 14-15 i 15-16.
Així, els resultats obtinguts de les enquestes mostren que amb les activitats d’ensenyament-
aprenentatge dissenyades
sí que es produeix un increment de la
motivació, implicació,
compromís i interès per part de l’alumnat pel seu propi aprenentatge. |