dc.contributor |
Universitat Ramon Llull. Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport Blanquerna |
dc.contributor.author |
Muñoz-Miralles, Raquel |
dc.contributor.author |
Ortega-González, Raquel |
dc.contributor.author |
López-Morón, M. Rosa |
dc.contributor.author |
Batalla-Martínez, Carme |
dc.contributor.author |
Manresa, Josep María |
dc.contributor.author |
Montellà-Jordana, Núria |
dc.contributor.author |
Chamarro Lusar, Andrés |
dc.contributor.author |
Carbonell, Xavier |
dc.contributor.author |
Torán-Montserrat, Pere |
dc.date.accessioned |
2016-10-26T07:22:06Z |
dc.date.available |
2016-10-26T07:22:06Z |
dc.date.created |
2016 |
dc.date.issued |
2016 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2072/267446 |
dc.format.extent |
11 p. |
dc.language.iso |
eng |
dc.publisher |
BioMed Central |
dc.relation.ispartof |
BMC Pediatrics, 2016, Vol. 16, Núm. 140 |
dc.rights |
|
dc.rights |
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/es/ |
dc.rights |
© L'autor/a |
dc.source |
RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya) |
dc.subject.other |
Addicció a Internet |
dc.subject.other |
Addicció al telèfon mòbil |
dc.subject.other |
Addicció als videojocs |
dc.subject.other |
Estudiants |
dc.subject.other |
Educació Secundària Obligatòria (Espanya) |
dc.title |
The problematic use of Information and Communication Technologies (ICT) in adolescents by the cross sectional JOITIC study |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/article |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
dc.embargo.terms |
cap |
dc.rights.accessLevel |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.description.abstract |
The emerging field of Information and Communications Technology (ICT) has brought about new interaction styles. Its excessive use may lead to addictive behaviours. The objective is to determine the prevalence of the problematic use of ICT such as Internet, mobile phones and video games, among adolescents enrolled in mandatory Secondary Education (ESO in Spanish) and to examine
associated factors. |