Per accedir als documents amb el text complet, si us plau, seguiu el següent enllaç: http://hdl.handle.net/2117/85191

Marc de càrregues per l’assaig de puntals i bastidors estructurals lleugers
Oliva Vargas, Albert
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Resistència de Materials i Estructures a l'Enginyeria; Roure Fernández, Francisco
En aquest document es presenta el treball de final de grau titulat Marc de càrregues per l’assaig de puntals i bastidors estructurals lleugers. L’objectiu d’aquest és agilitzar el procés de posicionament amb precisió del Marc de càrrega, prèviament a que aquest treballi; i augmentar la seva capacitat de càrrega de treball. Tot el procés de redisseny del Marc ha sigut necessari dividir-lo en dos fases. Una primera formada per tots els càlculs que verifiquen el correcte funcionament del Marc. En ella s’han utilitzat com eines les formules i teories de la matèria de Resistència de Materials, i el programa d’elements finits ANSYS. En la segona s’han realitzat els plànols que defineixen els diferents elements que conformen l’estructura. Per aquesta s’han necessitat els coneixements de dibuix tècnic i el programa CAD CATIA V.5. En un primer apartat es descriu quina és la situació inicial en la que es troba, explicant detalladament el funcionament del marc de càrregues i puntualitzant els diversos conflictes existents. Tot seguit es presenta el disseny de la solució final trobada, dividint aquest en dues parts: la part de la màquina que no es veu sotmesa al treball de la carrega, i la part que suporta la càrrega. Principalment es decideix incorporar guies que ajudin en el desplaçament amb precisió de les bigues mòbils verticals, i reforçar les bigues verticals tant mòbils com fixes que sostenen la càrrega dels pistons que hi treballen. Tot el gruix de càlculs d’elements finits utilitzats en el procés de disseny han sigut recopilats en els Annexos . En l’apartat Annexos també s’afegeixen la informació tècnica de les peces utilitzades i els plànols que defineixen l’estructura final. Com a conclusió final del treball s’afirma que la solució presentada és tant viable econòmicament com estructuralment. Tot el conjunt estructural treballa adequadament a la càrrega sotmesa amb un marge de seguretat establert. Tot i així existeix una part de les bigues reforçades que supera aquest marge de seguretat però no el límit de deformació elàstica.
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil
Structural design
Disseny d'estructures
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Mostra el registre complet del document

Documents relacionats

Altres documents del mateix autor/a