Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2445/67279

SUINBELL: suport infermer a Bellvitge. Una experiència d'Aprenentatge-Servei a l'Escola d'Infermeria de la Universitat de Barcelona: alguns reptes a contemplar
Sabater Mateu, Ma. Pilar; Puig Llobet, Montserrat; Alcalá, I.; López Domènech, E.; Gonzalez, D.
Universitat de Barcelona
Introducció: La comunicació descriurà una experiència d’Aprenentatge – Servei (ApSU)en el nostre Campus, des de l’Escola d’Infermeria UB i en el barri de Bellvitge.Parteix de la finalització de l’assignatura optativa Pèrdues i Dol en el Cicle Vital de lesPersones en la Diplomatura d’Infermeria (curs 2007-08), quan un grup d’estudiantsdemana al professorat continuïtat periòdica de trobades. Amb aquesta finalitat, la intuïciódel professorat, l’Espai Europeu d’Educació Superior, en procés construcció i laresponsabilitat social de la Universitat, orienten estructurar una activitat d’Aprenentatge– Servei (ApS-U).Objectius:- Donar resposta a la demanda dels estudiants, a partir d’afavorir el creixement personalgrupal, per mitjà d’una experiència ApS-U, (aprenentatge experiencial situat i avaluat).- Proporcionar suport psicosocial a persones sanes o sense malaltia greu, en situacióde pèrdua i dol des de un voluntariat infermer en formació.Metodologia: Es va comptar amb agenda de trobades periòdiques amb els estudiants,establiment i selecció de continguts reglats de l’àrea psicosocial (cures infermeresestandarditzades) i graella per a registres de visites i posterior avaluació amb el grup i elprofessorat.Implementació: trets generalsLa estructura de implementació va comptar amb suport institucional i amb lacol·laboració de l’Àrea Bàsica de Salut de Bellvitge, on la treballadora social era la fontde subministrament de possibles receptors beneficiaris del servei. L’aprenentatge apartir de la experiència pot orientar alguns reptes a contemplar a l’hora de programar aquest tipus d’activitats, que en cas contrari, poden actuar com a detractors idificultar el procés.Conclusions: Excel·lent experiència. Motivadora per al creixementpersonal, grupal (d’estudiants i professorat) i un altra mirada del coneixementpsicosocial en salut, contextualitzat socialment.
Podeu consultar la Vuitena trobada de professorat de Ciències de la Salut completa a: http://hdl.handle.net/2445/66524
Aprenentatge servei
Infermeria
Ciències de la salut
Ensenyament
Congressos
Service learning
Nursing
Medical sciences
Teaching
Congresses
cc-by-nc-nd (c) Sabater Mateu et al., 2015
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
info:eu-repo/semantics/conferenceObject
Universitat de Barcelona
         

Mostrar el registro completo del ítem

Documentos relacionados

Otros documentos del mismo autor/a

Sabater Mateu, Ma. Pilar; Garrido Aguilar, Eva; Puig Llobet, Montserrat; Vilchez Estevez, Ma. Carmen; Moreno Jiménez, Antonio; Coletas Juanico, Jordi