Use this identifier to quote or link this document: http://hdl.handle.net/2072/246839

Pathétique Sonata : a study of musical aspects in subjection of aesthetic aims
Saura, Paula Ilona
Escola Superior de Música de Catalunya; Costal i Fornells, Anna, 1981-
This study makes an attempt to capture some of the aesthetic ideas prospering in the latter half of the eighteenth century and investigates in what way these are possibly being manifested in different musical aspects in Beethoven's early work, and most specifically in his eight sonata, often referred to as the Pathétique sonata. Beginning the first chapter with an introduction to aesthetic notions in Beethoven's age, the second chapter is mostly concerned with anecdotes regarding the Pathétique sonata. Further the third chapter exhibits possible influences between Cherubini, Beethoven and Wagner, and the last three chapters treat different musical and aesthetic aspects like Beethoven's relation to the C minor tonality, the German Sturm und Drang movement, and finally some parallels that can be found between literature and music.
Este estudio intenta captar algunas de las ideas estéticas que prosperaban en la segunda mitad del siglo XVIII e investiga de qué manera estas ideas posiblemente se manifestaban en diferentes aspectos musicales en las primeras composiciones de Beethoven, y más específicamente en su octava sonata para piano, conocida como la sonata Pathétique. El primer capítulo empieza con una introducción a los conceptos estéticos en la época de Beethoven. El segundo capítulo se concentra sobre todo en anécdotas relativas a la sonata Pathétique. El tercer capítulo presenta las posibles influencias entre Cherubini, Beethoven y Wagner y los últimos tres capítulos tratan diferentes aspectos musicales y estéticos, como la relación de Beethoven con la tonalidad do menor, el movimiento Sturm und Drang y finalmente algunos paralelismos que se pueden encontrar entre la literatura y la música.
Aquest estudi intenta captar algunes de les idees estètiques que prosperaven en la segona meitat del segle XVIII i investiga de quina manera aquestes idees possiblement es manifestaven en diferents aspectes musicals en les primeres composicions de Beethoven, i més específicament en la seva vuitena sonata per piano, coneguda com la sonata Pathétique. El primer capítol comença amb una introducció als conceptes estètics en l'època de Beethoven. El segon capítol es concentra sobretot en anècdotes relatives a la sonata Pathétique. El tercer capítol presenta les possibles influències entre Cherubini, Beethoven i Wagner i els últims tres capítols tracten diferents aspectes musicals i estètics, com la relació de Beethoven amb la tonalitat do menor, el moviment Sturm und Drang i finalment alguns paral · lelismes que es poden trobar entre la literatura i la música.
2015-02-19
78 - Música
Beethoven, Ludwig van, 1770-1827. Sonates, piano, núm. 8, op. 13, do menor
Beethoven, Ludwig van, 1770-1827 -- Crítica i interpretació
Música -- Filosofia i estètica -- S. XVIII
Música i literatura
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
50 p.
info:eu-repo/semantics/masterThesis
         

Full text files in this document

Files Size Format Description
PFM Paula Ilona Saura.pdf 1.959 MB PDF Projecte final de màster

Show full item record

 

Coordination

 

Supporters