To access the full text documents, please follow this link: http://hdl.handle.net/2099.1/25152

Proyecto de un túnel en terreno expansivo en el entorno de Montblanc, Tarragona
Minguella Coll, Noemí
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Enginyeria de la Construcció
L’objectiu d’aquest projecte és el condicionament o millora del tram de la carretera N-240 entre els PK 25+500 i 29+214 corresponent actualment al Coll de Lilla. Aquest tram conté actualment un traçat en planta amb radis molt reduïts i amb una velocitat de projecte de 50 km/h. En alçat la carretera ascendeix de la cota 417 fins a la cota 584 i finalment descendeix a partir d’aquest últim PK fins a 446 m , i conté rampes i pendents forts superiors al 7% en un tram considerable. Tot i que existeixen altres projectes per millorar la zona d’estudi com ara l’AUTOVIA A-27 de Valls a Montblanc , de fet en procés ja de construcció la fi d’aquests document és presentar una alternativa més econòmica sense passar per un tronc d’autovia. A més, les dificultats geotècniques a travessar són les que han conferit a aquest projecte l’interès que es buscava tant per part de l’autora com dels tutors El traçat alternatiu conté un túnel de 1,9 km cosa que permet reduir sensiblement la longitud total del tram fins a 3,11 km. Els antecedents administratius que es consideren per a redactar el projecte són: - Estudi informatiu EI-1-T-06 “Variante de la N-240 i Montblanc” Abril de 1999 - Document Complementari. Estudi informatiu EI-1_T-06 “ Variant de la N-240 entre la N-340 iMontblanc” Març de 2000. - Resolució de 26 de Juny de 2001 (BOE num. 171 de 18 de juliol de 2001) de la Secretaria General de Medi Ambient sobre l'Estudi Informatiu EI-1-T-06 “ Variant de la N-240 entre la N- 340 i Montblanc”. - Resolució de 21 d'octubre de 2002 de la secretaria d'Estat d'Infraestructures per la que s'aprova l'expedient d'Informació Pública i definitivament l'Estudi Informatiu EI-1-T-06 “ Variant de la N-240 entre la N-340 i Montblanc” i del seu document complementari BOE núm. 282 de 25 de novembre de 2002.El projecte s’inicia i connecta amb la intersecció en T existent amb el ramal d’entrada a Fontscaldes en direcció Valls a l’alçada del PK25+500 de la N-240. Aquesta intersecció s’adequarà a la nova secció transversal projectada. Abans d’arribar a la corba cap a la dreta la traça segueix en recta en direcció Nord-Oest donant lloc a un desmunt fins a arribar a l’embocadura del túnel.
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria civil::Infraestructures i modelització dels transports::Transport per carretera
Tunnels -- Design and construction
Túnels -- Disseny i construcció
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

 

Coordination

 

Supporters