dc.contributor |
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Mecànica de Fluids |
dc.contributor |
Trillas i Gay, Enric |
dc.contributor.author |
Fuentes Oreia, Jordi |
dc.date |
2014-06 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2099.1/24707 |
dc.language.iso |
cat |
dc.publisher |
Universitat Politècnica de Catalunya |
dc.rights |
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.rights |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.subject |
Àrees temàtiques de la UPC::Enginyeria mecànica::Disseny i construcció de vehicles::Automòbils |
dc.subject |
Automobiles, Racing -- Aerodynamics |
dc.subject |
Sports cars -- Equipment and supplies |
dc.subject |
Automòbils de competició -- Aerodinàmica |
dc.subject |
Automòbils esportius -- Equip i accesoris |
dc.title |
Elements i dispositius aerodinàmics en la Formula 1. Part davantera del vehicle |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
dc.description.abstract |
L’objectiu d’aquest estudi és obtenir, entre molts perfils alars diferents, aquell que maximitza el rendiment aerodinàmic d’un aleró davanter pensat per a un cotxe de competició.
Per a poder dur a terme l’estudi, en primer lloc s’han seleccionat diferents perfils alars usuals en automobilisme, de diferents fabricants (NACA, GOE, EPPLER i FX). Seguidament s’ha procedit a l’anàlisi per separat de cada un dels perfils triats a fi d’obtenir tots els paràmetres d’utilització ideals en cada cas, i també el rendiment aerodinàmic que pot oferir cada un dels diferents perfils.
L’estudi aerodinàmic de cada un dels perfils s’ha dut a terme amb el programa VisualFoil 4.0 de l’empresa Hanley Innovations. Aquest programa ha estat facilitat per el departament de mecànica de fluids de l’ETSEIB, i en concret per el director d’aquest treball.
Els resultats de l’estudi són els paràmetres d’instal·lació i ús ideals. És a dir, els que maximitzen el rendiment de cada un dels perfils alars, així com el valor del propi rendiment.
La conclusió a la que arriba l’estudi és, d’entre tots els perfils triats, quin és aquell que més contribueix a l’aerodinàmica del cotxe. És a dir, quin és el que ofereix menys resistència a l’avanç a l’hora que una força de sustentació el més gran possible. |