Use this identifier to quote or link this document: http://hdl.handle.net/2072/234071

Innovar, renovar, avaluar
Barbé Rocabert, Coloma; Halbaut, Lyda; Aróztegui Trenchs, Montserrat; García Montoya, Encarna; Miñarro Carmona, Montserrat; Suñé i Negre, Josep M. (Josep Maria); Ticó Grau, Josep R.; Suñer Carbó, J. (Joaquim); Pérez Lozano, Pilar; Aparicio Pelegrin, R. M. (Rosa Maria)
[eng] The new educational context in which we are involved and the facilities of the TIC (Communication Information Technologies) have led to the necessary modification of didactic approach that during years has been used for Pharmaceutical Technology teaching. However, changes/updating and innovation require a simultaneous reflection in order to avoid excessive dispersion of the approach and to channel adequately the pedagogic and didactic effort. On the other hand, it is necessary to evaluate the above initiatives to determinate if these one are on the right track. The Pharmaceutical Technology Teaching Innovation Group of the University of Barcelona has been formed and consolidated in this point of view. In this work, a review of studies carried on by the group, in the exposed purposes, from the beginning of their activities is presented. [spa] El nuevo contexto docente en el que estamos inmersos así como las posibilidades de las TIC (Tecnologías de la Información y de la Comunicación) han conllevado la necesaria modificación de los planteamientos didácticos que durante años han servido de base para las enseñanzas de la Tecnología Farmacéutica. Sin embargo, la renovación/actualización e innovación precisan de una simultánea reflexión a fin de evitar una excesiva dispersión del enfoque y para encauzar adecuadamente el esfuerzo pedagógico y didáctico. Por otra parte, es necesario evaluar dichas iniciativas para determinar si están bien encaminadas. El Grupo de Innovación Docente de Tecnología Farmacéutica de la Universidad de Barcelona se ha creado y consolidado desde esta óptica. En este trabajo se presentan un conjunto de estudios que el grupo ha llevado a cabo, con los fines expuestos, desde el comienzo de sus actividades.
2014-06-26
Innovacions educatives
Material didàctic
Tecnologia farmacèutica
Aprenentatge
Learning
Educational innovations
Pharmaceutical technology
Teaching materials
cc-by-nc-nd (c) Universitat de Barcelona, 2006
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es
Article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Universitat de Barcelona
         

Show full item record

Related documents

Other documents of the same author

Aróztegui Trenchs, Montserrat; Barbé Rocabert, Coloma; Halbaut, Lyda; Suñer Carbó, J. (Joaquim); Torres Farrés, Esther; García Montoya, Encarna; Pérez Lozano, Pilar; Aparicio Pelegrin, R. M. (Rosa Maria); Miñarro Carmona, Montserrat; Suñé i Negre, Josep M. (Josep Maria); Ticó Grau, Josep R.
Barbé Rocabert, Coloma; Halbaut, Lyda; Aróztegui Trenchs, Montserrat; García Montoya, Encarna; Miñarro Carmona, Montserrat; Suñé i Negre, Josep M. (Josep Maria); Ticó Grau, Josep R.; Suñer Carbó, J. (Joaquim); Pérez Lozano, Pilar; Aparicio Pelegrin, R. M. (Rosa Maria)
Halbaut, Lyda; Aparicio Pelegrin, R. M. (Rosa Maria); Aróztegui Trenchs, Montserrat; Fábregas, A. (Anna); García Montoya, Encarna; Miñarro Carmona, Montserrat; Pérez Lozano, Pilar; Suñé i Negre, Josep M. (Josep Maria); Suñer Carbó, J. (Joaquim); Ticó Grau, Josep R.; Viscasillas Clerch, Anna
Aparicio Pelegrin, R. M. (Rosa Maria); Viscasillas Clerch, Anna; García Montoya, Encarna; Pérez Lozano, Pilar; Miñarro Carmona, Montserrat; Suñé i Negre, Josep M. (Josep Maria); Ticó Grau, Josep R.; Aróztegui Trenchs, Montserrat; arbé Rocabert, Coloma; Halbaut, Lyda
Aparicio Pelegrin, R. M. (Rosa Maria); Viscasillas Clerch, Anna; García Montoya, Encarna; Pérez Lozano, Pilar; Miñarro Carmona, Montserrat; Suñé i Negre, Josep M. (Josep Maria); Ticó Grau, Josep R.; Aróztegui Trenchs, Montserrat; Arbé Rocabert, Coloma; Halbaut, Lyda
 

Coordination

 

Supporters