dc.contributor |
Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca |
dc.contributor |
Lecea Flores de Lemus, Ma.del Pilar |
dc.contributor.author |
Saliba Rodríguez, Dània |
dc.date.accessioned |
2013-07-30T10:08:34Z |
dc.date.available |
2013-07-30T10:08:34Z |
dc.date.created |
2010-05-01 |
dc.date.issued |
2013-07-30 |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/2072/217062 |
dc.format.extent |
75 p. |
dc.language.iso |
cat |
dc.relation.ispartofseries |
Els ajuts de l'AGAUR;2010PJ00158 |
dc.rights |
L'accés als continguts d'aquest document queda condicionat a l'acceptació de les condicions d'ús establertes per la següent llicència Creative Commons: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
dc.source |
RECERCAT (Dipòsit de la Recerca de Catalunya) |
dc.subject.other |
Arqueologia i cinema |
dc.title |
L'arqueòleg al cinema |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/report |
dc.embargo.terms |
cap |
dc.description.abstract |
Treball de recerca realitzat per alumnes d’ensenyament secundari i guardonat amb un Premi CIRIT per fomentar l'esperit científic del Jovent l’any 2010. L’objectiu del treball ha estat repassar la figura de l’arqueòleg en la cinematografia, apuntar quines són les qüestions més rellevants que separen els seus protagonistes dels vertaders arqueòlegs i demostrar que l'arqueòleg és un científic, que respecta unes pautes ètiques i legals inherents a la professió i que, combinant tecnologia i paciència, busca explicar el present a través de l'estudi dels objectes del passat. La distorsió de què són objecte tant la figura com la tasca de l'arqueòleg en les pel•lícules estudiades deriva fonamentalment de dos factors: la naturalesa mateixa del cinema com a indústria, la inversió feta per la qual la pel•lícula ha de produir beneficis (totes les tasques no atractives s'ometen) i la joventut de l'arqueologia com a ciència hereva, en certa manera -només en certa manera-, de l'aventurisme d'altres èpoques. |