Para acceder a los documentos con el texto completo, por favor, siga el siguiente enlace: http://hdl.handle.net/2099.1/18852

Desire lines as a proxy of pedestrian preferences: a synthetic approach to public space configuration
Valls Dalmau, Francesc
Universitat Politècnica de Catalunya. Departament d'Estructures a l'Arquitectura; Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Construccions Arquitectòniques I; Roca Cladera, Josep
En la pràctica de l'Arquitectura i de l'Urbanisme, han aparegut en les últimes dècades una creixent quantitat d'eines de simulació en àmbits com el de la representació, l'energia, el comportament estructural o el control i seguiment de l'obra. Moltes d’aquestes eines representen una evolució de metodologies existents mitjançant l'aplicació de la informàtica. Aquesta capacitat de simulació de la realitat física contrasta amb la dificultat que presenta la simulació del comportament dels usuaris dins dels edificis o les ciutats, degut al poc coneixement de la seva conducta en aquests àmbits. Els usos que les persones faran dels espais són una nebulosa de nocions intuïtives dins del procés creatiu dels qui conceben aquests espais. De la mateixa manera com un equip d'Arquitectes que està projectant un gratacels necessita saber el comportament dels materials, l'aspecte de l'edifici acabat o la planificació dels treballs, necessiten disposar d'eines per anticipar el comportament de les persones (treballadors, clients, vianants o habitants) dins els espais que projecten. Aquesta tesi vol obtenir, mitjançant un model basant en agents, una eina per poder anticipar els moviments de les persones en els espais que projecten Arquitectes, Urbanistes i Paisatgistes i d'aquesta manera obtenir espais més adequats a les necessitats dels usuaris. Per tal de definir aquest model del comportament dels vianants en l’espai públic, es parteix de l'observació de la presència en espais públics total o parcialment enjardinats d’unes zones mancades de vegetació on el ferm ha estat compactat per les petjades dels vianants, en forma de camins o de dreceres. Aquestes dreceres expliquen la lògica de formació de manera espontània per part dels usuaris d'aquests elements no planificats, coneguts en anglès com a "desire paths", en contraposició als camins formalment planificats.
Àrees temàtiques de la UPC::Urbanisme
City planning -- Technological innovations
Public spaces -- Social aspects
Urbanisme -- Innovacions tecnològiques
Espais públics -- Aspectes socials
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Spain
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/
info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
Universitat Politècnica de Catalunya
         

Mostrar el registro completo del ítem

Documentos relacionados

Otros documentos del mismo autor/a

Queraltó Ros, Pau; Biere Arenas, Rolando Mauricio; Valls Dalmau, Francesc
Garcia-Almirall, M. Pilar; Redondo Domínguez, Ernesto; Valls Dalmau, Francesc; Corso Sarmiento, Juan Manuel
Garcia-Almirall, M. Pilar; Redondo Domínguez, Ernesto; Valls Dalmau, Francesc; Corso Sarmiento, Juan Manuel
Fonseca Escudero, David; Villagrasa, Sergi; Valls Dalmau, Francesc; Redondo Domínguez, Ernesto; Climent Ferrer, August; Vicent Safont, Lluís